افزایش ۴۴ درصدی تلفات گازگرفتگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از افزایش ۴۴ درصدی تلفات گازگرفتگی در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با وجود هشدارهای مطرح شده در خصوص پیشگیری از مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و تأکید بر رعایت اصول ایمنی در به‌ کارگیری این وسایل، همچنان شاهد رشد تلفات در پی سهل‌انگاری برخی شهروندان در این خصوص هستیم.

وی افزود: مطابق آمارها در ۱۰ ماهه سال جاری، ۷۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان باختند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که برابر با مرگ ۴۹ نفر بوده، ۴۴.۹ درصد افزایش یافته است. آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ده ماهه سال جاری، شامل ۱۰ زن و ۶۱ مرد می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: در دی‌ماه سال جاری، تعداد قربانیان مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان برابر با ۲۳ نفر ثبت شده که بیشترین تلفات را در ماه‌های سال جاری به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی کشور به استناد آمارهای موجود، ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال، بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به‌ کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید می‌کند.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: شهروندان در فصل پاییز و زمستان در استفاده از وسایل گرمازا که بیشتر آنها به سیستم گاز شهری متصل هستند، نهایت دقت را داشته باشند و به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز از دودکش این وسایل توجه کنند.

کد خبر 644175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.