سمنان نیازمند مدیریت واحد گردشگری شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه توسعه گردشگری بدون مشارکت مدیریت هماهنگ شهری میسر نیست، افزود: شهر سمنان نیازمند مدیریت واحد گردشگری شهری است تا بتواند با توجه به ظرفیت‌ها به رشد و بهره‌وری لازم برسد.

حسین موسوی‌دلازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سمنان یکی از شهرهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، اما پیشرفت چشمگیری در گردشگرپذیری آن مشاهده نشده که یکی از دلایل این موضوع، نبود مدیریت یکپارچه در این حوزه است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری بدون مشارکت مدیریت هماهنگ شهری میسر نیست و در صنعت گردشگری، نقش شورا و شهرداری در ساماندهی گردشگران بسیار برجسته است، افزود: شهر سمنان نیازمند مدیریت واحد گردشگری شهری است تا بتواند با توجه به ظرفیت‌های لازم در این زمینه به رشد و بهره‌وری لازم برسد، البته همراهی دستگاه‌های همسو به‌ویژه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری شهری، به دلیل نبود تعریف صحیح و شفاف از شرح وظایف نهادها و سازمان‌های متولی است و ضرورت دارد تا تعریف یک واحد فرماندهی متمرکز برای توسعه گردشگری شهر سمنان انجام بشود.

وی با اشاره به عضویت سمنان در اتحادیه بین‌المللی شهرهای راه ابریشم گفت: از آنجا که این شهر به عنوان نماینده شهرهای ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم پرچم‌دار شده است، نوروز امسال گردشگران بیشتری از داخل و خارج از کشور را به خود خواهد دید و رانندگان تاکسی نقش بسیار مهمی در استقبال از آن‌ها دارند.

وی ادامه داد: شهروندان سمنان از جمله رانندگان و اقشار دیگر در هر جایگاهی باید مهماندار شهر باشند تا بتوانیم کسب عنوان بین‌المللی راه ابریشم را هرچه بهتر ثابت کنیم، زیرا رضایت و حضور هرچه بیشتر گردشگران نه تنها بر اقتصاد تاکسیرانی در شهر تأثیر می‌گذارد، بلکه در صورت تداوم می‌تواند در پویایی فرودگاه سمنان نیز تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان درباره نشست مشترک با آژانس‌های مسافرتی و گردشگری خاطرنشان کرد: این نشست در راستای استفاده از ظرفیت‌های آژانس‌های مسافرتی گردشگری در پی عضویت سمنان در مجمع شهرهای راه ابریشم با مدیران آنها برگزار شد و موضوعاتی از قبیل تقویت اطلاع‌رسانی گردشگری در ورودی‌های شهر، تشکیل و پویایی برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند با موضوع گردشگری، اطلاع‌رسانی از طریق دفاتر گردشگری، ارتباط و پیگیری ویزای گردشگری برای سفرهای تعاملی با کشورهای حوزه راه ابریشم و تاکید بر لزوم ایجاد نمایندگی وزارت خارجه در شهر سمنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، همچنین بر همفکری و همکاری هرچه بیشتر با آژانس‌های گردشگری در سطح استان سمنان تاکید شد تا بر محور اتحاد استانی، فعالیت‌های گردشگری به شکل حرفه‌ای‌تر از گذشته دنبال شود.

کد خبر 644168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.