آیا مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد؟

رئیس کمیته امداد درباره افزایش مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان، گفت: منتظر هستیم تا این موضوع در مجلس تصویب شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مرتضی بختیاری در حاشیه آئین تجلیل از مددجویان پذیرفته شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به آئین تجلیل از ۶۵۹ نفر از دانش‌آموختگان مورد حمایت کمیته امداد که در نهمین دوره آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش شرکت کردند و پذیرفته شدند، اظهار کرد: ۷۳۰ نفر نیز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند؛ یعنی امسال ۱۳۸۹ نفر از مددجویان تحت پوشش در دانشگاه فرهنگیان و در آموزش‌وپرورش قبول شدند و یکی از برنامه‌های آینده کمیته امداد این است که زمینه رشد این افراد را فراهم سازد.

وی در پاسخ به پرسش درباره افزایش مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان، افزود: منتظر هستیم این موضوع در مجلس تصویب شود؛ عیدی مددجویان باید بررسی شود تا بدانیم در وضعیت بودجه به چه صورت است.

رئیس کمیته امداد درباره برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغال در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: منتظر هستیم شورای‌عالی اشتغال تشکیل شود و پیشنهاداتی دادیم که به محض تشکیل شورا، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی پیرامون انتصاب مدیرعامل صندوق ضمانت اشتغال، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در بحث اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار این بود که برای ضمانت مشکل داشتند. در تبصره ۱۶ بودجه امسال تصویب شد، صندوق ضمانت اشتغال راه‌اندازی شود. همه مراحل آن طی شده و اعضای هیئت مدیره نیز مشخص شده است. از سال آینده افرادی که سرپرست خانواده هستند و ضامن ندارند را ضمانت می‌کنیم.

کد خبر 644143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.