افزایش مشارکت شوراها در فعالیت‌های امنیتی و اجتماعی ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزایش مشارکت شوراهای اسلامی این استان در فعالیت‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی را ضروری دانست و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین فرماندهی انتظامی و شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با هدف ایجاد همفکری اجتماعی امضا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه هشتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌و بختیاری اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه بین شورای اسلامی این استان و فرماندهی انتظامی آن بررسی شد.

وی با تشریح چگونگی شکل‌گیری شوراهای فرادست از جمله شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: معضلاتی که شوراهای پایه در حل آن با مشکل مواجه هستند به شورای اسلامی این استان ارسال می‌شود و این شورا با برگزاری جلسات استانی با حضور مدیران مربوطه و در بعضی موارد که خلأهای قانونی وجود داشته است، با تهیه طرح و ارسال به شورای عالی استان‌ها برای حل معضلات اقدام می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فرماندهی انتظامی و شورای اسلامی این استان خاطرنشان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: ایجاد همراهی ملی در سطوح مختلف اجتماعی برای دستیابی به ضریب بالای امنیت اجتماعی، ایجاد جامعه سالم با کاهش جرایم و مفاسد اجتماعی در استان، توسعه مشارکت شوراهای اسلامی استان در فعالیت‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین ایجاد بستری مناسب برای همکاری نیروی انتظامی استان با شوراهای اسلامی از ضروریات است.

سلیمانی، معرفی تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری به عنوان یاوران پلیس به نیروی انتظامی، معرفی رابط شورای اسلامی این استان برای حضور در جلسات پیشگیری‌های اجتماعی و حضور ناظر شوراهای حل اختلاف در روستاهای بدون شورای حل اختلاف را از ضروریات مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد و افزود: از ظرفیت شوراهای اسلامی، صاحب‌نظران و معتمدان باید بیش از پیش استفاده کرد و تشکیل کارگروهی متشکل از این قشر همچنین حضور یک نماینده از شورای اسلامی شهرستان و بخش در کارگروه‌های شهرستانی و یک نماینده از شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در کارگروه‌های استانی نیروی انتظامی جهت پیشبرد مسائل فرهنگی و اجتماعی در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی با دید باز از افزایش محدوده شهرها و عرضه زمین استقبال کنند، چراکه ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه با ارائه آموزش‌های لازم به روستاییان و عشایر می‌توان از نیروهای بومی به‌عنوان مبلغان دینی استفاده کرد، ادامه داد: استفاده از نماینده شوراهای اسلامی این استان و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستان‌ها، تأمین منابع لازم جهت اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره‌کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی را پیشنهاد می‌کنم.

کد خبر 644107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.