ساخت یک اسپری‌پارک جدید در نلسون

شورای شهر نلسون نیوزیلند از آغاز عملیات ساخت یک اسپری‌پارک جدید خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نلسون از همکاری این نهاد با باشگاه تفریحی "روتاری دیبریک" در ساخت و راه‌اندازی یک اسپری‌پارک جدید تا سال ۲۰۲۴ خبر داد.

اسپری‌پارک یک سازه یا مجموعه‌ای از سازه‌های پاشش یا رهاسازی آب و در اصل یک منطقه بازی کودکان با عمق صفر است که در آن آب از سازه‌های عمودی یا اسپری‌های زمینی پاشیده و سپس پیش از جمع شدن در محل تخلیه می‌شود.

شورای شهر اعلام کرد پوشش هزینه لازم برای راه‌اندازی این پارک جدید ۱۹۵ هزار دلار است که تأمین ۱۹۰ هزار دلار از آن را روتاری برعهده گرفته است. شورا نیز موافقت کرد که هزینه‌های عملیاتی سالانه حدود ۶۴ هزار دلار پارک را پوشش دهد.

ساخت یک اسپری‌پارک جدید در نلسون

شورای شهر نلسون در جلسه‌ای که جولای ۲۰۲۲ برگزار شد از کارکنان خواست امکان ایجاد یک پارک چرخشی را به‌جای پارک جریانی مدنظر قرار دهند. آب در پارک چرخشی به‌طور مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال آن‌که در سیستم جریانی آب یک‌بار استفاده می‌شود و سپس به سیستم فاضلاب طوفان شهر می‌رود.

شورا برآورد کرد که برای نصب یک پارک چرخشی، ۴۲۵ هزار دلار هزینه به‌منظور خرید یک تصفیه‌خانه کوچک برای پارک مورد نیاز است، زیرا هر بار که آب به گردش در می‌آید باید تصفیه شود. از سوی دیگر در کنار هزینه سرمایه، بهره‌برداری از یک تصفیه‌خانه در محل، کارکنان را به صرف مدت‌زمانی قابل توجه برای کار در این بخش ملزم می‌کند.

شورای شهر نلسون که عبور آب از پارک، بدون استفاده مجدد از آن را در نقطه مقابل اقدامات شهر برای کاهش مصرف آب می‌داند، پیشنهاد کرد آب پس از استفاده جمع‌آوری و برای اهداف دیگری همچون آبیاری استفاده شود، چراکه قانون استانی شهر را ملزم به ایجاد یک طرح مدیریت فاضلاب برای استفاده مجدد از آبی می‌کند که ممکن است آلوده شده باشد.

ساخت یک اسپری‌پارک جدید در نلسون

شورا خاطرنشان کرد که حجم آبی که از اسپری‌پارک آبی جدید و کوچک شهر عبور می‌کند نسبتاً کم خواهد بود و در صورت اعمال محدودیت‌های آبی در تابستان می‌توان آن را خاموش کرد.

شورا در پاسخ به نگرانی‌های موجود مبنی بر وارد آمدن فشار بیشتر به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر در صورت چرخشی بودن جریان آب پارک جدید، تأکید کرد حجم آبی که از اسپری‌پارک می‌آید به‌حدی کم است که تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این قرار است تا چند سال آینده این تصفیه‌خانه ارتقا یابد. بنابراین مقدار پایین آب این پارک باعث افزایش بودجه فاضلاب شهر نمی‌شود.

شورا اطمینان داد هزینه عملیاتی سالانه این پارک مبلغ کمی است که برای ساخت جامعه پارک انجام می‌شود، حال آن‌که ایجاد چنین امکاناتی، اثری بزرگ به‌وجود می‌آورد، کسب‌وکارها را به جامعه جذب می‌کند و برای ایجاد یک شهر زیست‌پذیر یا قابل پیاده‌روی بسیار اهمیت دارد.

ساخت یک اسپری‌پارک جدید در نلسون

کد خبر 644088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.