گسترش خطوط حمل‌ونقل همگانی یزد در سال ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد گفت: با اضافه‌شدن تعدادی اتوبوس و ون جدید به ناوگان، از سال ۱۴۰۲ شاهد گسترش خطوط حمل‌ونقل همگانی در این کلان‌شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید تجملیان امروز _دوشنبه هشتم اسفند_ در جلسه با مدیران حوزه حمل‌ونقل شهرداری یزد اظهار کرد: سامانه مدیریت هوشمند حمل‌ونقل به‌تازگی و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است و در حال طی مراحل آزمون‌های عملیاتی است تا ایرادهای آن برطرف و آماده خدمت‌رسانی به مردم شود.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با نصب این سامانه روی موبایل خود در هر مسیری مشاهده کنند که اتوبوس‌کجای مسیر است و به طور تقریبی چه زمانی به ایستگاه مورد نظرشان می‌رسد، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح در گام‌های بعدی امکان برنامه‌ریزی سفر شهری با استفاده از اتوبوس، ون و تاکسی خطی به این سامانه اضافه شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: با اضافه شدن تعدادی اتوبوس و ون جدید به ناوگان، از سال ۱۴۰۲ شاهد گسترش خطوط حمل‌ونقل همگانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف‌های حمل‌ونقل همگانی شهر یزد نبود تاکسی‌های خطی در سطح شهر بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اوایل سال ۱۴۰۲ به تدریج مسیرهای تاکسی خطی توسط سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

تجملیان با بیان اینکه راه‌اندازی خطوط پرسرعت اتوبوس شهری یا BRT جزو فعالیت‌های مفیدی است که هنوز زمان اجرای آن در یزد فرا نرسیده است، گفت: این کار پیش‌نیازهای متعددی دارد که در صورت به نتیجه نرسیدن آن‌ها، ایجاد خطوط BRT فقط منجر به هدررفت هزینه‌ها و بهره‌وری اندک سامانه خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با همیاری مسئولان و همکاری مردم یزد بتوانیم با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد ایجابی و سلبی، شرایط را در یکی دو سال آینده برای ایجاد خطوط BRT فراهم کنیم.

کد خبر 644070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.