پورتو ۱ _ ژیل‌ویسنته ۲ / طارمی گل زد اما راه پورتو از قهرمانی جدا شد!

تیم فوتبال پورتو در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر پرتغال مقابل ژیل‌ویسنته ۱۰ نفره شد و دو بر یک در خانه شکست خورد تا فاصله‌اش با بنفیکای صدرنشین به هشت امتیاز برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _یکشنبه هفتم اسفندماه_ تیم‌های فوتبال پورتو و ژیل‌ویسنته در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال از ساعت ۲۴:۰۰ به‌وقت ایران در ورزشگاه دراگائو به‌مصاف یکدیگر رفتند و تیم فوتبال ژیل‌ویسنته برخلاف پیش‌بینی‌ها موفق شد دو بر یک از سد میزبان خود عبور کند.

در دقیقه چهارم این دیدار پورتو خیلی زود به‌وسیله ماشین‌گلزنی ایرانی‌اش دروازه ژیل‌ویسنته را باز کرد اما گل مهدی طارمی در دقیقه ۲۶ توسط فران ناوارو که در جدول آقای گل‌ها بالاتر از گلزن ایرانی پورتو قرار دارد، پاسخ داده شد. این پایان شب پرماجرای دراگائو نبود و ژائو ماریو در دقیقه ۳۵ با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد تا پورتو ۱۰ نفره شود.

در ادامه هم دقیقه ۴۳ فران ناوارو از خط‌دفاعی پورتو که شب خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت پنالتی گرفت و پس از بازبینی صحنه توسط کمک‌داور ویدیوئی، پنالتی تائید شد تا موریلو دقیقه ۲+۴۵ ژیل‌ویسنته را در خانه پورتو پیش بیندازد. در نیمه دوم نوبت به متئوس اوریبه رسید تا با دریافت کارت زرد دوم، دومین اخراجی پورتو لقب بگیرد تا این تیم ۹ نفره به‌کار خود ادامه دهد.

حملات متوالی و طوفانی شاگردان سرجیو کونسیائو ادامه پیدا کرد و پورتو دقیقه ۷۰ با شوت استفن اوستاکیو گل مساوی را به‌ثمر رساند اما پس از بازبینی صحنه، VAR گل را مردود اعلام کرد و ۲۰ دقیقه پایانی بازی هم توسط ژیل‌ویسنته اداره شد تا پورتو شکست خانگی دور از انتظاری را تحمل کند همچنین ۵۱ امتیازی باقی ماند.

پورتو که فصل گذشته چند هفته زودتر قهرمانی‌اش در لیگ برتر پرتغال را قطعی کرده بود، امسال نتوانست به‌خوبی در نقش مدافع عنوان قهرمانی ظاهر شود و با سه تساوی و سه شکستی که تاکنون متحمل شده، هشت امتیاز نسبت به بنفیکای صدرنشین کمتر دارد و کار دشواری برای پس گرفتن جایگاه نخست لیگ در هفته‌های پیش‌رو خواهد داشت که به‌نظر می‌رسد با این روند باید قهرمانی را از آن بنفیکا دانست.

ژیل‌ویسنته هم پس از کسب هفتمین پیروزی خود در فصل جاری، ۲۶ امتیازی شد و با صعود سه‌پله‌ای در جدول رده‌بندی، بالاتر از پورتیموننزه و شاوس در رده دوازدهم قرار گرفت. علی علیپور، مهاجم ایرانی ژیل‌ویسنته در بازی مقابل پورتو به‌دلیل مصدومیت حضور نداشت و نتوانستیم دوئل مهاجمان اسبق پرسپولیس در لیگ پرتغال را تماشا کنیم.

کد خبر 644047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.