ارتقای صنایع زیر چتر شرکت‌های خصوصی

یک دکترای شیمی آلی گفت: شرکت‌های خصوصی می‌توانند تأثیر مفیدی در صنایع گوناگون اعمال کنند و بهتر است نیازهای مختلف صنایعی مانند داروسازی، سیمان و پتروشیمی را شناسایی و جایگزین مناسبی برای رفع نیاز آن‌ها پیدا کنند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش شرکت‌های خصوصی در رفع مشکلات جامعه، اظهار کرد: به‌طورکلی شرکت‌های خصوصی از زمانی شروع به فعالیت کردند که مراکز و صنایع دولتی قادر به ادامه فعالیت نبودند.

وی افزود: درواقع صنایع دولتی از زمانی دیگر نمی‌توانستند نیازهای جامعه را پاسخ دهند، همین مسئله موجب شد پالایشگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی و علمی-تحقیقاتی تبدیل به شرکت‌های خصوصی شد تا به دولت کمک کند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: در شرایط کنونی شرکت‌های خصوصی باید ایده‌های خود را به سمت مباحثی مانند شیمی سبز هدایت کنند و به دنبال جایگزین کردن مواد صنعتی باشند تا تأثیرات مفیدی بر جامعه اعمال کنند.

وی تصریح کرد: درواقع شرکت‌های خصوصی می‌توانند تأثیر مفیدی در صنایع گوناگون اعمال کنند و بهتر است نیازهای مختلف صنایعی مانند داروسازی، سیمان و پتروشیمی را شناسایی و جایگزین مناسبی برای رفع نیاز آن‌ها پیدا کنند.

یوسفی در رابطه با اهمیت فعالیت شرکت‌های خصوصی در ارتقای سطح صنایع گفت: اگر شرکت‌های خصوصی بتوانند در فعالیت کنند، نه تنها از خروج ارز جلوگیری می‌کنند بلکه صنایع کشور ارتقا می‌یابد.

وی تاکید کرد: این نوع از شرکت‌ها باید برنامه کاری مطلوبی داشته‌باشند و در اختیار کارخانه‌های بزرگ قرار دهند تا مشکلاتی که در صنایع مشاهده می‌شود، برطرف گردد؛ درواقع بهترین و بالاترین هدف در حوزه علم و دانش استفاده از مقالات و پایان‌نامه‌ها در صنایع است.

کد خبر 644029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.