مردم از رفتارهای هیجانی در بازار ارز و طلا پرهیز کنند

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از این‌که دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود در ایجاد ناامنی‌ها در ایران اسلامی ناامید شدند، دست به اقدامات ضدایرانی زدند و تمام فراخوان‌ها و ناامنی‌های خیابانی خود را به سمت مسائل اقتصادی هدایت کردند.

حسین رجایی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نابسامانی قیمت ارز در روزهای اخیر اظهار کرد: پاییز امسال با سناریوی دشمنان در حوزه مسائل امنیتی کشور، اتفاقاتی رخ داد به‌گونه‌ای که شاهد وقوع اغتشاشات و ناامنی‌هایی در کف خیابان‌ها بودیم.

وی افزود: بعد از این‌که دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود در ایجاد ناامنی‌در ایران اسلامی ناامید شدند، دست به اقدامات ضدایرانی زدند و تمام فراخوان‌ها و ناامنی‌های خیابانی خود را به سمت مسائل اقتصادی هدایت کردند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مستکبران فراخوان‌های خیابانی به فراخوان‌های اقتصادی تبدیل شد، تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد خودفروخته که بعضی از حرکات را انجام داده و اقدام به ایجاد ناامنی در کف خیابان‌ها کرده بودند، این بار حرکت‌های اقتصادی برنامه‌ریزی شده را در سطح کشور اجرایی کردند که این اقدامات التهاب‌هایی را ایجاد کرد و باعث شد قیمت سکه، طلا و ارز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: التهاب‌های اقتصادی روزبه‌روز افزایش پیدا کرد و علتی که باعث آن شد، جوسازی روانی توسط رسانه‌های بیگانه است که با ترفندهای مختلف در حال القای شرایط بد هستند.

رجایی با اشاره به توطئه‌های ماشین دروغ‌سازی رسانه‌های بیگانه اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه این بار با طرح ادعاهای دروغ به دنبال القای این موضوع هستند که جمهوری اسلامی در روزهای پایانی عمر خود قرار دارد و چنانچه مردم اموالشان را به سکه و ارز تبدیل نکنند با تغییر حکومت، ریال جمهوری اسلامی دیگر ارزشی نخواهد داشت. رسانه‌ها با این‌گونه فضاسازی‌ها در تلاش هستند تا التهابات را دوچندان کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت طلا و ارز، قیمت واقعی آن نیست، گفت: قیمت طلا و ارز دارای حباب است که نشئت گرفته از همه التهابات سیاسی است و متأسفانه آن‌هایی که به ظاهر دلسوز ایران و ایرانی هستند با رفتارهای اشتباه خود و بازی در زمین دشمنان ایران که نه خیرخواه آنها هستند و نه ملت ایران، به این التهابات اقتصادی دامن زدند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افت قیمت طلا و ارز قابل پیش‌بینی است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود التهابات موجود به‌زودی فروکش کند، چراکه قیمت واقعی ارز قیمت امروز بازار نبوده و قیمت واقعی آن بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است؛ قیمتی که باید ثبات پیدا کند و اقتصاد روی آن بسته شود.

وی با بیان اینکه مردم باید از رفتارهای هیجانی در بازار ارز و طلا پرهیز کنند، یادآور شد: قیمت طلا به هیچ عنوان در نرم جهانی و داخلی قیمت فعلی نیست و قیمت فعلی تنها یک حباب کاذب است. ما نگران هستیم چنانچه اتفاقی رخ دهد یا یک فضای سیاسی ایجاد شود، این قیمت‌ها به یک‌باره ریزش پیدا کند و بسیاری از مردم در این قصه دچار آسیب شوند.

رجایی خاطرنشان کرد: از مردم خواهشمندیم به التهاباتی که در فضای اقتصادی کشور ایجاد شده دامن نزنند و تسلیم این فضا نشوند، چراکه پیش‌بینی ما این است، سال آینده تمام التهابات و فضاسازی‌ها فروکش خواهد کرد و به ثبات خوبی در حوزه ارز و طلا دست پیدا خواهیم کرد تا فعالان اقتصادی، اصناف و مردم بتوانند به امور زندگی خود برسند.

کد خبر 644008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.