گلایه از وجود خانه‌ای متروکه در مرکز بویین‌میاندشت + پاسخ شهردار

شهروندان بویین‌میاندشت نسبت به وجود خانه‌ای متروکه در شهر که مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است، گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روند آزادسازی در شهرها فرآیندی زمان‌بر است که منوط به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهری است. خانه‌ای متروکه و فرسوده در مرکز شهر بویین میاندشت قرار دارد که ضمن سد معبر موجب بروز حوادث مختلفی در این مسیر می‌شود و مشکلات فراوانی را برای شهروندان این منطقه به وجود آورده است.

شهروندان می‌گویند انتظار می‌رود مسئولان متولی امر که وظیفه تخریب این بنای فرسوده را دارند در تعامل با یکدیگر با صاحب این خانه رایزنی‌های لازم را انجام دهند تا نسبت به تخریب اقدام کند، چراکه این بنا در ورودی کوچه قرار دارد و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

آنها خاطرنشان می‌کنند به طور قطع مالک و شهرداری درباره ایمنی این املاک متروکه وظایفی دارند، شهرداری باید به مالک هشدار جدی بدهد و اگر مالک اقدام نکرد، شهرداری طبق قانون نسبت به تخریب ملک و ایمن‌سازی مسیر اقدام کند.

اخطاریه برابر با قانون داده شده است / ‏تخریب و نوسازی ساختمان به محض مساعد شدن هوا

سیداحمد عبدالهی، شهردار بویین‌میاندشت درباره ساختمان مخروبه‌ای که در یکی از محلات شهر موجب ایجاد سد معبر شده است، اظهار کرد: این ساختمان در بافت تاریخی شهر قرار دارد و مالک آن سال‌ها است در اصفهان زندگی می‌کند.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های زمستان امسال قسمتی از سقف تخریب شده است و این ساختمان جزو بناهای پرخطر محسوب می‌شود.

شهردار بویین‌میاندشت با بیان اینکه در حال حاظر اخطارهایی به صورت کتبی با نصب بنر داده شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرداری از سوی نیروی انتظامی و دادگستری نیز پیگیری و تذکرات لازم به مالک داده شده و به تازگی رها شده است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه این ساختمان در بافت قدیم و ناکارآمد شهر قرار دارد، ادامه داد: مالک نسبت به اخذ پروانه ساختمان اقدام کرده است که به محض مساعد شدن هوا عملیات تخریب و نوسازی ساختمان اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اخطاریه برابر با قانون داده شده است؛ لذا درصورتی که مالک اقدام به تخریب یا رفع خطر نکند شهرداری پس از ۱۵ روز با اخذ هزینه‌ها اقدام به تخریب خواهد کرد، برابر با مصوبات شورای مسکن مالکان این گونه بناها می‌توانند از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن و تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن جهت نوسازی در بافت‌های فرسوده برابر با ضوابط و مقررات استفاده کنند.

کد خبر 643982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.