برنامه‌ کارگاه‌های علمی جشنواره ملی خندستان تشریح شد

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان برنامه کارگاه‌های علمی و آموزشی این دوره را تشریح کرد.

علی عطریان در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: بعد از پایان هر جشنواره، شرکت‌کنندگان در آن باید دستاوردهای را از حضور در جشنواره کسب کرده باشند که شامل تجربیات و گفت‌وگوها است؛ یکی دیگر از این دستاوردها که باید ستاد اجرایی هر جشنواره‌ای زمینه آن را فراهم کند، بخش علمی آن است که این تجربه در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی برای شرکت کنندگان صورت می‌گیرد.

وی افزود: حضور افراد صاحب نظر و سرشناس حوزه تئاتر کشور به عنوان داور در جشنواره خندستان یک ظرفیت است که ستاد اجرایی این جشنواره برای ارتقای علمی افراد شرکت کننده در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی را با حضور داوران و دبیر علمی جشنواره در نظر گرفته است؛ حضور ایوب آقاخانی نویسنده و صاحب نظر حوزه تئاتر کمدی کشور به عنوان دبیر جشنواره خندستان باعث شد که در حین برگزاری جشنواره کارگاه آموزشی تحت عنوان «بنیادهای کمدی‌نویسی در درام» برنامه ریزی شود.

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خندستان ادامه داد: این کارگاه فردا _دوشنبه هشتم اسفندماه _ برگزار می‌شود، همچنین کارگاه «وقتی از نقش در کمدی حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟» توسط بهرام ابراهیمی داور بخش صحنه‌ای سه‌شنبه نهم اسفندماه و کارگاه «قراردادهای کُمیک در نمایش‌های خنده آور ایرانی» توسط جواد انصافی چهارشنبه دهم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی کارگاه‌ها در سالن اجتماعات تالار هنر اصفهان برگزار می‌شود، گفت: ساعت شروع ۱۰ صبح است و هر کدام دو یا سه ساعت به طول می‌انجامد.

عطریان خاطرنشان کرد: ظرفیت کارگاه‌ها محدود است و اولویت اول گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در این جشنواره هستند، اما حضور در این کارگاه برای تمامی اهالی تئاتر استان اصفهان بلامانع است و افراد می‌توانند به صورت رایگان در این کارگاه‌ها شرکت کنند.

وی تاکید کرد: انتخاب موضوعات برای کارگاه‌های علمی جشنواره خندستان به صورت باری به هر جهت نبوده بلکه بر اساس یک نظام فکری و حدت رویه همچون نخ تسبیح به یکدیگر وصل هستند و مباحث آموزشی هر کارگاه تکمیل کننده مباحث کارگاه‌های دیگر است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خندستان اضافه کرد: انتخاب موضوعات کارگاه‌های آموزشی کاملاً با رویکرد تخصصی بوده تا افراد شرکت کننده در این کارگاه‌ها بتوانند در حوزه تئاتر کمدی از لحاظ دانش و اجرا ارتقا پیدا کنند.

کد خبر 643978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.