دیدار وزیر دفاع عراق با فرمانده کل ارتش ایران

وزیر دفاع عراق با حضور در ستاد ارتش، با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در دیدار با ثابت محمد سعید رضا العباسی با تاکید بر نزدیکی دو ملت ایران و عراق اظهار کرد: ملت ایران اسلامی نسبت به مردم عراق علاقه قلبی خاصی دارد؛ یکی از دلایل این علاقه و قرابت، وجود عتبات عالیات در کشور عراق است که با راهپیمایی اربعین این احساس درخشان‌تر و بیش از پیش شده است.

وی با بیان اینکه همواره از درگاه خداوند بزرگ برای ملت بزرگ عراق، آرزوی عزت روزافزون، پیشرفت، ثبات و امنیت داریم، افزود: ما دلمان می‌خواهد عراق همواره سربلند و سرافراز باشد. پیشرفت، ثبات و عزت عراق را پیشرفت و ثبات خودمان می‌دانیم و هر کاری هم در راستای توسعه، پیشرفت و امنیت عراق از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیت وارداتی نیست، ادامه داد: کشورهای غربی با هدف ایجاد امنیت وارد کشورها می‌شوند ولی هدفی جز چپاول ثروت آنها ندارند و کاری نیز برای ایجاد امنیت انجام نمی‌دهند. امنیت منطقه باید توسط خود کشورها و با تکیه بر ظرفیت‌های ملت‌ها و منطقه ایجاد شود.

او با اشاره به تبادل دانشجو بین دو کشور عراق و ایران گفت: دوره گذشته در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ۶ نفر از افسران عراقی حضور داشتند که پس از فارغ‌التحصیلی به عراق بازگشتند و در دوره جاری نیز تعداد ۸ دانشجو در دافوس مشغول طی دوره فرماندهی و ستاد هستند.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: از استقرار دولت در عراق بسیار خوشحالیم، امنیت عراق را امنیت خودمان می‌دانیم و همانطور که به مرزهای خود حساس هستیم به مرزهای عراق نیز حساس هستیم. عراق، ایران و سوریه سابقه طولانی و تجربه‌ای ارزشمند در مبارزه با تروریسم دارند و آمادگی داریم این تجربیات را ارائه بدهیم.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران، عراق و دشمنان اسلام به نزدیکی و اخوت این دو کشور راضی نیستند و انواع توطئه‌ها و کارهای شیطانی را هم در عراق و هم در ایران انجام می‌دهند که این قرابت انجام نشود اما این شیطنت‌ها هیچ تاثیری در روابط و احساسات قلبی ما نسبت به شما ندارد و آماده هستیم برای تعمیق این برادری و دوستی گام‌های بلندتری برداریم.

در ادامه وزیر دفاع عراق با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از نقش کشورمان در مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش تشکر کرد و گفت: ما شاهد بودیم که چگونه رزمندگان ایرانی در مبارزه با داعش و کمک به ما جنگیدند و شهید دادند و ما قدردان این اقدام جمهوری اسلامی ایران و همکاری آنها هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دو فرمانده بزرگ مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس یادآور شد: هیچ مانعی نمی‌تواند خللی در روابط برادرانه دو کشور و دو ملت ایجاد کند و امیدواریم این روابط رو به گسترش باشد.

العباسی با اشاره به تصمیم دولت عراق برای بازسازی نیروهای مسلح عراق پس از نبرد طولانی با جریان‌های تکفیری خاطرنشان کرد: قطعاً از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 643973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.