نخبه برجسته حوزه حمل‌ونقل را بشناسید

محمد تمنایی از اساتید اصفهانی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان از سال ۱۳۹۴ تاکنون است. از مهم‌ترین طرح‌های وی در حوزه حمل‌ونقل می‌توان به طرحی با عنوان «شبکه‌ یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت)» اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه ایران اسلامی به‌واسطه بهره‌مندی از توانمندی‌های جوانان نخبه، در بسیاری از علوم به خودکفایی رسیده است.

خبرگزاری ایمنا همسو با دیگر نهادها، نگاه حمایتی ویژه‌ای از استعدادهای درخشان این دیار دارد؛ از طرفی باید از ظرفیت نخبگان به نحو شایسته در راستای توسعه و رفع مشکلات بهره‌مند شویم.

از این رو این رسانه در راستای یکی از رسالت‌های خود که معرفی نخبگان ایران اسلامی است، دوشنبه هر هفته به معرفی یکی از نخبه‌های کشور خواهد پرداخت. این هفته ایمنا، به سراغ «محمد تمنایی» رفته و آنچه می‌خوانید گوشه‌ای از سوابق و دستاوردهای این نخبه ایرانی است.

سوابق تحصیلی محمد تمنایی

محمد تمنایی مدرک کارشناسی خود را در رشته عمران گرایش سازه از دانشگاه صنعتی اصفهان اخذ کرد و دوران کارشناسی ارشد را در همین مرکز علمی با گرایش راه و ترابری به پایان رساند.

عنوان پایان‌نامه وی «بررسی متغیرهای کلان جریان ترافیک و رفتار رانندگان در مقاطع پایه بزرگراه‌های درون‌شهری» (مطالعه موردی: بزرگراه شهید خرازی اصفهان) بود.

تمنایی، برای دوره دکتری به دانشگاه تربیت مدرس تهران رفت و موفق شد با نمره عالی از رساله خود با عنوان زمان‌بندی مجدد حرکت قطارها در محورهای دوخطه ریلی در رشته مهندسی عمران گرایش راه و ترابری دفاع کند.

پژوهش‌های محمد تمنایی

تمنایی نویسنده بیش از ۵۰ مقاله پژوهشی در مجلات معتبر بین‌المللی حوزه حمل‌ونقل و نیز همایش‌های علمی است.

تمنایی از سال ۱۳۹۴ تاکنون عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشکده مهندسی حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان است، همچنین از سال ۱۳۹۸ تاکنون مسئولیت معاون پژوهشی، تحصیلات تکمیلی و آموزشی دانشکده مهندسی حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان را برعهده دارد.

دستاوردها و افتخارات محمد تمنایی

تمنایی از سال ۱۳۹۸ تاکنون تحت‌الحمایه بنیاد ملی نخبگان است، همچنین در سال ۱۳۹۰ حائز رتبه برتر در جشنواره آثار پژوهشی شهری شهرداری اصفهان شد.

وی رتبه اول دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشجویان ورودی سال ۱۳۸۷ شد و در سال ۱۳۹۰ با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان به مقطع دکترای تخصصی ورود پیدا کرد.

از مهم‌ترین طرح‌های وی در حوزه حمل و نقل می‌توان به طرحی با عنوان «شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت)» اشاره کرد.

کد خبر 643946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.