احتمال ورود موج ناپایدار بارش‌ها از سمت جنوب اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر امروز با ورود موجی ناپایدار از سمت جنوب و جنوب شرق انتظار ناپایداری به صورت بارش رگبار پراکنده، رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا روز دوشنبه بر روی استان است که در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی باعث ایجاد غبار محلی و کاهش کیفیت هوا تا مرز ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.

وی ادامه داد: از اواخر امروز با ورود موجی ناپایدار از سمت جنوب و جنوب شرق انتظار ناپایداری به صورت بارش رگبار پراکنده، رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد که به تدریج این موج مناطق شمال شرق، جنوب غرب و مرکز را فرا می‌گیرد و از اواسط روز سه‌شنبه از استان خارج خواهد شد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: با توجه به نوع بارش رگباری و روند افزایش دما احتمال سقوط بهمن و سیلاب به واسطه آب شدن برف و کولاک در ارتفاعات برف‌گیر وجود دارد.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اواخر امروز آغاز و تا اواسط وقت سه‌شنبه با رگبار باران (در ارتفاعات و مناطق سردسیر رگبار)، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد لحظه‌ای شدید و کولاک برف در ارتفاعات همراه است.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی امروز در جنوب و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق به استثنای شمال استان و شدت در نیمه جنوبی، گفت: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، ریزش بهمن، کولاک در ارتفاعات از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و چادگان با دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 643931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.