اجرای هرچه بهتر طرح ملی دادرس مورد تاکید است

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اجرای هرچه بهتر طرح ملی دادرس مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهنام اسماعیلی امروز _یکشنبه هفتم اسفندماه_ در نشست با معاون امور جوانان هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: برای ارتقای ساحت زیستی و اجتماعی و سیاسی دانش. آموزان در راستای نیل به اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نشستی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و معاون امور جوانان هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این نشست را همکاری در توانمندسازی دانش‌آموزان، معلمان و اولیا در مهارت‌های امدادی، سازماندهی اعضای داوطلب دانش‌آموز، ارائه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ بشردوستی گسترش کانون‌های غنچه‌های هلال و کانون‌های دانش‌آموزی دانست و گفت: اجرای هرچه بهتر طرح ملی دادرس و المپیادهای شهرستانی و استانی در این نشست مورد تاکید است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای تربیت نسل آینده باید روی تربیت کودکان و نوجوان سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا شاهد بوده‌ایم که افراد زیادی در حوادث و اتفاق‌ها به دلیل نبود مهارت‌های امدادی نتوانستند نجات یابند، لذا ضرورت دارد تا دانش‌آموزان و معلمان مهارت‌های امدادی را فرا گیرند تا در حوادث بتوانند به افراد حادثه‌دیده کمک‌های ضروری ارائه دهند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی سرآمد هستند، لذا یادگیری مهارت‌های امدادی هم آنان را پربارتر خواهد کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: فعالیت‌های سازمان جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است، طرح دادرس یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در راستای ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان برای مقابله و پاسخ‌گویی به حوادث است، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح با افزایش سطح توانمندی و مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان به تقویت تاب‌آوری جامعه در مقابله با حوادث کمک می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها، مهارت‌های امدادی، تقویت علم‌ودانش امدادی دانش‌آموزان برای تقویت تاب‌آوری آن‌ها در جامعه فعالیت کنیم.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کنیم، باید روی آموزش و پرورش عمومی سرمایه‌گذاری کنیم و در این مسیر هرچه سن آموزش پایین‌تر باشد، اثرگذارتر است؛ دانش‌آموزان سفیران امدادی هلال احمر هستند و می‌توانند آموزش‌ها را به خانواده‌های خود منتقل کنند.

کد خبر 643916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.