پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه تقاطع میدان امام حسین(ع)

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: پروژه تقاطع میدان امام حسین(ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث میدان امام حسین (ع) از شهریورماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و طبق برنامه زمان‌بندی باید تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی از برنامه زمان‌بندی جلوتر است، افزود: یکی از اقدامات زیرساختی این طرح که با آینده‌نگری در حال انجام است، احداث خط لوله اصلی انتقال آب سد کمال‌صالح با قطر ۸۰۰ میلی‌متر است که در طول زیرگذر بارگذاری می‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: این بخشی از رینگ آب سطحی شهر است که مقرر شده طبق برنامه‌های سازمان آب و فاضلاب استان مرکزی در آینده به دور شهر احداث شود و لوله‌گذاری زیرگذر در حال انجام بوده و بیشتر از ۵۰ درصد این عملیات انجام شده است.

مرادی تصریح کرد: عملیات لوله‌گذاری باید تا آخر بهمن‌ماه انجام می‌شد، اما به علت نامساعد بودن شرایط جوی توقف ناخواسته‌ای در عملیات لوله‌گذاری اتفاق افتاد و کار به درازا کشید، طی بازدیدی که به‌تازگی از پروژه داشتیم، مقرر شد با تسریع در اجرای این عملیات طی ۱۰ روز آینده تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه تقاطع میدان امام حسین (ع) اجرا و هر دو عرشه پل بتن‌ریزی شده است، گفت: خاکبرداری مسیر زیرگذر به صورت کامل انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری رینگ بالای تقاطع تکمیل شود.

به گزارش ایمنا، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری اراک است که عملیات اجرایی آن با سرعت مطلوبی در حال انجام است و مدیریت شهری در تلاش است که این پروژه هرچه زودتر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 643891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.