لغو مرخصی‌های اورژانس از ۲۴ اسفند

رئیس اورژانس کشور گفت: تمام مرخصی‌های اورژانس از ٢٤ اسفندماه لغو خواهد شد و تمام نیروها در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اورژانس کشور، جعفر میعادفر در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل محدودیت دو ساله سفر در ایام کرونا، تهدیدات و افزایش حوادث و افزایش تردد را برای نوروز ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌کردیم که تا حدودی درست بود.

وی افزود: در نوروز سال ۱۴۰۱، ۴۷ درصد مأموریت اورژانس افزایش داشته و ۴۷ هزار مصدوم بر اثر حوادث رانندگی داشتیم که از این تعداد ٣٩ هزار مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در سه حوزه، گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۲ فوریت‌های پزشکی با توجه به رخ دادن بخش اعظم تصادفات در ورودی‌ها، برای استقرار ایستگاه‌های سلامت در ٣٠ کیلومتری شهرها برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان‌ها و تمام مراکز شبانه روزی و درمانگاه‌ها در ایام نوروز، تصریح کرد: این مراکز باید شیفت‌های شبانه داشته باشند و هماهنگی‌های لازم انجام شده که هیچ مرکز درمانی فقیر از پزشک غیرمتخصص نباشد.

میعادفر با اشاره به ارائه بیش از ۱۵۰ هزار خدمات غیراورژانسی در نوروز ۱۴۰۱، گفت: یکی از دغدغه‌های ما افزایش سفرهای چادری و خفگی با گاز مونوکسید کربن است که برای این مسئله سعی کردیم مراکز با آمادگی کامل باشند و بسته‌های راهنما و توصیه‌ای ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: تمام مرخصی‌های اورژانس نیز از ۲۴ اسفند ماه لغو خواهد شد و تمام نیروها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

کد خبر 643874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.