بندرانزلی آماده استقبال از بهار می‌شود

شهردار بندرانزلی از آغاز اجرای طرح استقبال از بهار به منظور آماده‌سازی سیما و منظر شهر برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون چهار جلسه در شهرداری بندرانزلی برای اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۲ برگزار شده است تا این نهاد، شهر را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کند.

وی افزود: پارک‌های جنگلی، ۱۷ هکتاری و الاتی تی و طرح دریا در انتهای خیابان پاسداران دارای امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و محل نصب چادر، پارکینگ و نگهبانی است و برای اسکان موقت مهمانان و مسافران در ایام تعطیلات نوروز آماده می‌شود.

شهردار انزلی با بیان اینکه در طرح استقبال از بهار، رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر، پاکسازی مبلمان شهری، آرامستان و مزار شهدا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در هفته پایانی سال طبق آئین و رسم دیرینه، بسیاری از شهروندان برای زیارت اهل قبور به آرامستان می‌روند، لذا برنامه‌ریزی خوبی توسط شهرداری انجام شده است تا با کاستن ترافیک خودروها در این مسیر، خدمات‌رسانی خوبی به شهروندان ارائه کند.

خلیلی با بیان اینکه، از ابتدای سال جاری تاکنون بسیاری از کوچه‌ها و معابر سطح شهر انزلی به مساحت بیش از ۱۷۵ هزار متر مربع آسفالت شده و به تازگی نیز ترمیم آسفالت معابر اصلی از جمله خیابان شهید دوربین به عنوان کمربندی مهم شهر و مقابل ایستگاه جدید تالش آغاز شده است، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی غازیان نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه، دروازه ماهی در ورودی شهر انزلی به صورت اصولی و مناسب مرمت شده و رنگ‌آمیزی این نماد شهری در حال اتمام است، ادامه داد: سال گذشته، جداول و نرده‌های سطح شهر رنگ آمیزی شد و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی، امسال نیز رنگ آمیزی و ترمیم می‌شود.

شهردار انزلی تصریح کرد: گل‌کاری فضای سبز شهری با انواع گل‌های فصلی توسط واحد فضای سبز شهرداری انجام شده و تعویض علائم راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی معابر و رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها نیز در حال انجام است.

خلیلی افزود: به منظور ایجاد فضایی شاد و پرنشاط در ایام نوروز، نصب المان‌های متنوع در نقاط مختلف شهر، برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های نوروزی در دستور کار شهرداری انزلی قرار دارد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 643793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.