سرعت غیرمجاز؛ عامل ۴۵ درصد تصادفات جاده‌ای اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرعت غیرمجاز، عامل ۴۵ درصد از تصادفات جاده‌ای استان است، گفت: از رانندگان درخواست داریم برای پیشگیری و کاهش تصادفات، توصیه‌های ترافیکی پلیس را جدی بگیرند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رانندگان باید از حرکت با سرعت غیرمجاز پرهیز کنند، چراکه عامل ۴۵ درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان ناشی از سرعت غیرمجاز است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از کمربند ایمنی، افزود: افزون بر رانندگان سرنشینان خودرو نیز باید از کمربند ایمنی استفاده کنند، چراکه تحقیقات نشان داده که صدمات وارده به سر و قفسه سینه، عامل بسیاری از تلفات جاده‌ای است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگان نباید حین رانندگی از تلفن همراه استفاده و باید کمتر با سرنشینان وسیله نقلیه صحبت کنند، همچنین باید حین رانندگی به طور کامل به سمت جلو توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از خطوط ممتد بین راه‌ها، عبور از مرز زندگی است، به ظرفیت خودرو از حیث میزان بار و تعداد سرنشین که در کارت وسیله نقلیه نوشته شده توجه و از سوار کردن افراد در قسمت بار وانت بارها و کامیون‌ها خودداری کنید.

سرهنگ زارع گفت: هرگز وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی را در راه‌ها مورد استفاده قرار ندهید، رانندگی وسیله نقلیه را به افراد فاقد گواهینامه یا کم تجربه واگذار نکنید و در نهایت به موتورسیکلت سواران نیز توصیه می‌شود که از کلاه ایمنی استفاده کنند؛ چراکه بیشترین تلفات موتورسواران بر اثر صدمات وارده به سر است.

کد خبر 643709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.