افزایش روند ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید _۱۹ از افزایش ملایم روند ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید وحید حسینی امروز _ شنبه ششم اسفندماه _در نشست خبری ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار افراد درگیر با عفونت‌های حاد تنفسی در حال افزایش است و شیوع بیماری‌های واگیر در ایام نوروز ممکن است بیشتر شود و شاهد روند صعودی آمار بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در این ایام باشیم.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی، ادامه داد: وضعیت مراجعان مراکز تشخیصی و درمانی استان فارس نشان‌دهنده افزایش ملایم ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی در این استان است، لذا باید تدابیری برای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در خصوص رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری‌های واگیردار به ویژه در روزهای ابتدایی سال نو، گفت: افزایش موارد ابتلاء، با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و افزایش برگزاری آئین‌ها و دورهمی‌ها، نگرانی در مورد وضعیت موارد ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی را بیشتر می‌کند.

وی درباره این موضوع که در حال حاضر دو شهرستان خرم بید و کوه‌چنار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، افزود: افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی ضروری و مورد تأکید است، افراد نباید در رعایت این نکات بهداشتی سهل‌انگاری کنند، چرا که ممکن است زمینه‌ساز شیوع بیشتر بیماری‌های حاد تنفسی شود.

کد خبر 643692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.