مهارت‌آموزی ضامن آینده شغلی

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: با تدابیر مورد نظر آرایشگران حرفه‌ای که آمادگی همکاری با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان را داشته باشند با طی مراحل مورد نیاز برای آموزش می‌توانند مجوز آموزشگاه خود را ظرف مدت یک تا سه هفته دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور امروز _ششم اسفندماه_ در همایش آموزشی اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران شهرستان لنجان که در سالن سینما فرهنگ فولادشهر برگزار شد، با دعوت از استادکاران حرفه‌ای که آمادگی ارائه آموزش به علاقه‌مندان شغل آرایشگری را دارند، اظهار کرد: آرایشگران حرفه‌ای که در شهرستان لنجان و بخش فولادشهر مشغول هستید می‌توانند، زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به تأسیس آموزشگاه کرده تا آرایشگرانی را تربیت کنند که در رشته‌های آرایشی و زیبایی مهارت و تسلط لازم را داشته باشند.

وی افزود: فراگرفتن آموزش‌های تخصصی زیر نظر مربیانی که مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان در ارتباط هستند سبب خواهد شد این افراد بتوانند در زمان فعالیت خود درخواست‌های مشتریان را مطابق با جدیدترین روش‌های روز دنیا انجام دهند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: با تدابیر مد نظر شده آرایشگران حرفه‌ای که آمادگی همکاری با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان را داشته باشند با طی مراحل مورد نیاز برای آموزش می‌توانند مجوز آموزشگاه خود را طی مدت یک تا سه هفته دریافت کنند.

وی اجرای نهضت مهارت آموزی را یکی از اولویت‌های مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان دانست و ادامه داد: با تحولات روز افزون تکنولوژی، گسترش و ترویج آموزش‌های مهارتی بیش از پیش در مشاغلی همچون آرایشگران و پیرایشگران احساس می‌شود، از این رو در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تسهیل در صدور مجوز برگزاری ورک‌شاپ در دستور کار قرار گرفته است.

ملک‌پور مهارت آموزی را ضامن آینده شغلی و حرفه‌ای نسل جوان دانست و اضافه کرد: با توجه به افزایش روز افزون تعداد دانش آموختگان و آمار فارغ‌التحصیلان بیکار و همچنین تناسب نداشتن رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار، اهمیت مهارت‌آموزی و بهره‌مندی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر موفقیت نسل جوان از مهارت آموزی آغاز می‌شود، تاکید کرد: با توجه به آمار قابل توجه بیکاری در شهرستان لنجان آشنایی با محیط واقعی کسب و کار و ارتقای سطح مهارت افراد در ورود به بازار کار بسیار مؤثر بوده و با توجه به افزایش تعاملات مرکز فنی و حرفه‌ای با اتاق اصناف شهرستان لنجان این زمینه به خوبی فراهم شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: کارآموزی در محیط کار واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که طی آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز از استادکار به مهارت‌آموز هم‌زمان منتقل می‌شود و می‌توان گفت توانمندسازی و بروز رسانی سطح مهارت نیروهای جویای کار از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 643648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.