تذکر جدی نمایندگان به تیم اقتصادی دولت

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، جمع‌بندی جلسه غیرعلنی را تشکیل یک کارگروه مشترک از مجلس و دولت برای بعضی تصمیمات خاص دانست و گفت: برخی نمایندگان موضوع تزلزل و تغییر سیاست‌ها را گوشزد کردند، خواستار جلوگیری از تکرار آن شدند و در مجموع بر ضرورت ریل‌گذاری از نقطه شروع تا انتهای کار تاکید کردند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره جلسه غیرعلنی امروز _شنبه، ششم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی امروز معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی حضور یافتند و گزارشی از اقدامات انجام شده، اوضاع موجود و مسائلی که بازار ارز و تورم را به این مرحله رسانده است را ارائه کردند. در ابتدا نیز نمایندگان نسبت به بعضی مسائل نقطه نظرات و اعتراضاتی داشتند و سیاست‌هایی را مورد نقد قرار دادند.

وی با اشاره به بیان نظرات رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و بعضی از اعضای مؤثر در مباحث اقتصادی در این نشست، افزود: من مسائلی را درباره ارز و مدیریت آن ارائه کردم اما در مجموع می‌توان گفت که بخشی از مشکلات به دلیل تکرار سیاست‌های غلط و بخش دیگر به دلیل مدیریت روانی است که در قالب کانال‌های قمارگونه، با دلار بازی می‌کنند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس جمع‌بندی این جلسه را تشکیل یک کارگروه مشترک از مجلس و دولت برای اتخاد تصمیمات خاص در این زمینه اعلام کرد و گفت: در این نشست پیشنهادهایی برای اصلاح بعضی سیاست‌ها مطرح شد و تقریباً همه اجماع داشتند که موضوع مبادله بازار باید وجود داشته باشد اما نسبت به کیفیت اعضای مرجوعی و مسائلی از این دست اصلاحاتی داشتند که در این کارگروه مشخص و در اسرع وقت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت حداقل سه نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس در این کارگروه تصریح کرد: در این جلسه به طور جدی درباره کنترل قیمت دلار صحبت شد و نمایندگان شفاف و بی‌پرده انتظارات مردم را نسبت به تورم، کنترل آن و مدیریت ارز با شفافیت اعلام کردند و بر انجام وجهه نظارتی خود تاکید کردند.

حجت‌الاسلام نقدعلی از طرح توجیهات دولت در جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد و گفت: برخی از این توجیهات قابل قبول نبود از جمله برخی شرکت‌های اطلاعاتی که دولت به راحتی می‌تواند ارز آنها را مدیریت کند. نمایندگان کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز را ضعیف دانستند و به قوانینی استناد کردند که به بانک مرکزی اختیار تام داده است.

وی ایراد دیگر نمایندگان را تکرار سیاست‌های نادرست گذشته معرفی کرد و یادآور شد: برخی نمایندگان موضوع تزلزل و تغییر سیاست‌ها را گوشزد کردند، خواستار جلوگیری از تکرار آن شدند و در مجموع بر ضرورت ریل‌گذاری از نقطه شروع تا انتهای کار تاکید کردند که باید وجود داشته باشد اما در این مدت وجود نداشته است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: جلسه امروز بسیار جدی بود و شاید تاکنون کمتر جلسه‌ای به این شکل برگزار شده بود و امیدواریم با تشکیل این کارگروه مردم به زودی شاهد نتایج آن باشند.

کد خبر 643611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.