افزایش چشمگیر سفرها از طریق اسکوترهای برقی در لندن

گزارش‌ها حاکی از آن است که سفر از طریق اسکوترها در شهرهای اروپایی طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به میزان ۲۲۱ درصد افزایش یافت، به‌ویژه ساکنان شهرهای ۱۵ دقیقه‌ای بیشترین بهره را از این وسیله سبز برای تردد خود گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران حمل‌ونقل در سراسر جهان از گرایش روزافزون ساکنان به عبور و مرور از طریق میکروموبیلیتی‌ها خبر داده و مدعی شده‌اند اسکوترها و دوچرخه‌ها به محبوبیت بالایی برای تردد میان شهروندان دست یافته است. در این میان، شهرهای ۱۵ دقیقه‌ای بیشترین گرایش ساکنان را به اسکوترها تجربه کرده است که محققان علت این امر را به زیرساخت‌ها و طراحی‌های ویژه شهری نسبت داده‌اند که تردد از طریق میکروموبیلیتی‌ها را برای شهروندان تسهیل و ایمن کرده است. علاوه بر این، شهروندان اروپایی از طریق نصب پلتفرم FREE NOW به بهترین ارائه‌دهندگان جابه‌جایی قاره دسترسی پیدا می‌کنند که این امر نیز به سهم خود در افزایش گرایش آن‌ها به تردد از طریق اسکوترها نقش مهمی ایفا کرده است.

افزایش چشمگیر سفرها از طریق اسکوترهای برقی در لندن

تغییر رفتار مردم سراسر اروپا در زمینه حمل‌ونقل

گزارش‌ها حاکی از آن است که تقریباً سه‌چهارم یا ۷۳ درصد از سفرهای میکروموبیلیتی سراسر اروپا طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به وسیله اسکوترهای برقی و ۲۷ درصد نیز از طریق دوچرخه‌های برقی انجام شد. در این میان، کاربران بریتانیایی در سال ۲۰۲۲ بیشترین بهره را از پلتفرم FREE NOW و به دنبال آن، میکروموبیلیتی‌های برقی گرفتند به‌طوری که افزایش ۲۰۰ درصدی را در این زمینه، نسبت به سال قبل، برای قلمرو رقم زدند. این نرم‌افزار به‌ویژه در لندن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و حتی توسط گردشگران به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است چراکه دسترسی آن‌ها را به جاذبه‌های شهری تسهیل کرده است.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۲ لندن در میان سایر شهرهای اروپایی از نظر تردد به وسیله تاکسی‌های عمومی نیز بالاترین نرخ را از آن خود کرد، با این حال آن‌چه در مورد پایتخت بریتانیا باعث شگفتی محققان شد، گرایش روزافزون مردم به اتخاذ تردد سبز برای انجام امور روزمره خود بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش گرایش مردم لندن به عبور و مرور پاک، مدیران این شهر را به تأمل در مورد توسعه مناطق ۱۵ دقیقه‌ای سوق داده است به این امید که بتوانند زودتر از زمان موعد، رویکرد انتشار صفر کربن را در شهر تحقق ببخشند.

افزایش چشمگیر سفرها از طریق اسکوترهای برقی در لندن

کد خبر 643566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.