شهرداری برای آزادسازی حریم رودخانه آمادگی کامل دارد

شهردار لوندویل با بیان اینکه رفع تصرف حریم رودخانه شهر، سال گذشته در شورای انفال مصوب شده است، گفت: شهرداری آمادگی کامل دارد تا با هماهنگی و همکاری دستگاه اجرایی مرتبط و شهروندان، حریم رودخانه شهر را آزادسازی کند.

نعمت یاورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس شواهد و تصاویر مستند، حاشیه رودخانه لوندویل در گذشته کاملاً آزاد بوده است و در مدت ۲۰ تا ۳۰ سال اخیر، حریم رودخانه با کیوی‌کاری، درختکاری و مصالح ساختمانی توسط افرادی تصرف شده است.

وی افزود: سه سال پیش، حریم ضلع جنوبی رودخانه شهر لوندویل با همکاری شهرداری و آب منطقه‌ای آزادسازی شد، اما شهروندان دوباره آن را تصرف کردند.

شهردار لوندویل بیان اینکه سال گذشته، رفع تصرف حریم رودخانه این شهر در شورای انفال شهرستان مصوب و امسال ضلع شمالی رودخانه آزادسازی شد، خاطرنشان کرد: شهرداری لوندویل آمادگی کامل دارد تا هماهنگی و همکاری دستگاه اجرایی مرتبط از جمله آب منطقه‌ای، دادستانی، نیروی انتظامی و شهروندان، حریم رودخانه شهر را آزادسازی کند.

یاورپور تصریح کرد: به تازگی، لایروبی پایین دست رودخانه از پل تا ساحل لوندویل به طول کیلومتر و زیرسازی ضلع شمالی رودخانه به طول ۸۰۰ متر با اعتباری حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط شهرداری اجرا شده است و لایروبی بالادست رودخانه نیز با مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام می‌شود.

وی گفت: به منظور رفاه حال شهروندان، اقدامات عمرانی و مناسب‌سازی از جمله عملیات دیواره‌سازی، پازل‌کاری، آسفالت‌کاری و احداث جاده سلامت در حاشیه ضلع شمالی رودخانه لوندویل در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار لوندویل با بیان اینکه براساس قانون، هیچ فردی اجازه تصرف حاشیه رودخانه‌ها را ندارد، تاکید کرد: حریم رودخانه‌ها باید کاملاً آزاد باشد، تا در زمان وقوع حوادث ناشی از سیلاب، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی بتوانند با استفاده از ماشین‌آلات و راه دسترسی به مردم امدادرسانی کنند.

به گزارش ایمنا، لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 643546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.