ملبورن در لیست بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان

ملبورن به‌ عنوان یکی از بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان معرفی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از استرالیایی‌ها از دوچرخه‌سواری لذت می‌برند، زیرا آن را باعث بهبود سلامتی، کاهش ترافیک خیابان‌ها و آلودگی هوا می‌دانند. دولت استرالیا با راه‌اندازی چندین کمپین تبلیغاتی با هدف ترویج تردد سبز، افراد بیشتری را تشویق به دوچرخه‌سواری کرده است.

این شهر برنامه خطوط دوچرخه «پاپ‌آپ» را با هدف حمایت از افراد بیشتری برای دوچرخه‌سواری آسان‌تر و ایمن‌تر در داخل ملبورن طراحی کرد. برای انجام این کار، ترکیبی از مسیرهای دوچرخه‌سواری پاپ‌آپ در خیابان‌های شلوغ، علائم و نشانه‌های جدید در امتداد خیابان‌های کم‌تردد و دسترسی بهبودیافته به شبکه دوچرخه‌های خارج از خیابان‌ها آزمایش شد و برای اطمینان از اینکه مسیرها به بهترین نحو با نیازهای محلی مطابقت دارند، با شوراهای محلی مشاوره انجام شد تا مسیرها به درستی تعبیه شود.

ملبورن در لیست بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان

دوچرخه‌سواری سرگرمی و شیوه حمل‌نقل مورد علاقه اهالی ملبورن است. این شهر با وجود بیش از ۱۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری درون و برون‌جاده‌ای و بیش از ۲۷۰۰ جایگاه پارک دوچرخه در سراسر شهر توانست در لیست بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان، پنجمین جایگاه از میان ۱۰ شهر برتر را از آن خود کند.

در این لیست کپنهاگ دانمارک با مالکیت ۷۰ درصدی دوچرخه توسط ساکنان و تردد ۴۵ درصدی با دوچرخه در سراسر شهر در جایگاه نخست لیست قرار دارد و سومین جایگاه به آنتورپ بلژیک اختصاص یافته است. برن سوئیس، لایپزیک آلمان، مونترال کانادا، سانفرانسیسکو در ایالات‌متحده، استراسبورگ فرانسه و اوترخت هلند دیگر شهرهای موجود در لیست یادشده هستند.

مسیرهای دوچرخه‌سواری ملبورن بسیار خاص است و مابین نقاط دیدنی و قابل کاوش شهر کشیده شده است. یکی از این مسیرها به طول ۲۹ کیلومتر در داخل شهر از حومه‌های شرقی و شمالی شهر عبور می‌کند و از برجسته‌ترین مسیرهای موجود در کل شبکه دوچرخه‌سواری شهر محسوب می‌شود.

مسیر دوچرخه‌سواری رودخانه «ماریبیرنونگ» از بهترین مسیرهای موجود برای مبتدیان و مسیر میدان فلمینگتون از دیدنی‌ترین مسیرهای دوچرخه ملبورن به‌شمار می‌رود. مسیر دوچرخه رودخانه اصلی یارا به‌طول ۳۳ کیلومتر نیز بهترین منظره ممکن از رودخانه را فراهم می‌آورد.

کد خبر 643514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.