حفاری‌های غیراستاندارد، چالش مدیریت شهری در بهسازی معابر است

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: اجرا و حفر غیراستاندارد ترانشه و ترمیم غیراصولی آن توسط ادارات خدمت‌رسان و همچنین مشکلات زیرساختی از جمله چالش‌های مدیریت شهری در زمینه بهسازی معابر محسوب می‌شود.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به معضلات گوناگون در معابر از جمله نشست و فرورفتگی، علت ایجاد آن را باوجود بهسازی مستمر معابر، برخی عملیات ادارات خدمت‌رسان در کنار بعضی عوامل محیطی و زیرساختی دانست.

وی افزود: علت برخی از این نشست‌ها حفاری توسط ادارات خدمات‌رسان است که به‌دلیل عدم اجرای اصولی و فنی بعد از اقدامات اجرایی به وجود می‌آید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، با یادآوری ماده ۹ فصل پنجم قانون نحوه هماهنگی و صدور مجوز حفاری در سطح شهرهای کشور گفت: کلیه سازمان‌های حفاری‌کننده موظف هستند، پس از اقدامات فنی و اجرایی خود در کانال حفاری شده آن را با رعایت جزئیات و اصول استاندارد، ترمیم و فشرده‌سازی کنند.

قنبری، ضمن اشاره به ضرورت تراکم ۸۵ درصدی زمین طبیعی و ۹۰ درصدی لایه‌های خاکریز افزود: بر اساس این ماده قانونی در انجام فرآیند ترمیم، حداقل تراکم آخرین لایه خاکریز به ضخامت ۱۵ سانتی‌متر باید ۹۵ درصد بوده و در انتها با آسفالت نرمه روکش شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت این جزئیات و اصول فنی برای کلیه ادارات خدمات‌رسان الزامی است، تصریح کرد: چنانچه هرگونه قصوری در این زمینه رخ دهد، سازمان حفار باید نسبت به ترمیم مجدد آن اقدام کند.

قنبری، بروز حادثه در تأسیسات مجموعه‌های خدمت‌رسان را مشکل دیگری در این زمینه دانست و افزود: این حوادث که عمدتاً ناشی از عمر بالای تأسیسات این مجموعه‌های خدمت‌رسان است، عملیات حفاری را برای ادارات ناگزیر می‌کند، اما به هر حال مشکلات عدیده‌ای در زمینه ترمیم و بهسازی معبر ایجاد می‌شود.

وی به علل جغرافیایی و اقلیمی نظیر موضوع قنوات به عنوان عامل دیگری در بروز نشست‌ها اشاره کرد و گفت: اقلیم کویری کاشان و قنوات زیاد موجود که به صورت غیر اصولی توسط افراد سودجو پر شده است، به مرور زمان دچار نشست شده و طبیعتاً عامل دیگری در بروز آسیب به معابر شهری می‌شود.

کد خبر 643479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.