از مربی مستعفی تا مربی بیکار همه گزینه شدند!/ تعیین سرمربی تیم‌ملی نهم اسفندماه؟!

فدراسیون فوتبال از پنج سرمربی ایرانی برنامه خواسته و ممکن است در جلسه هیئت‌رئیسه سرمربی آینده تیم‌ملی بزرگسالان ایران انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روزی که تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ سوم گروه شد و به‌جای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی به خانه بازگشت تا همین امروز، نیمکت سرمربی‌گری ایران خالی است و در فاصله این چندماه، صحبت‌های ضدونقیض بسیاری درخصوص سرمربی آینده کشورمان مطرح شده است.

طی این مدت جلسات هیئت‌رئیسه فدراسیون و مجامع‌عمومی مختلفی برگزار شده اما در هیچ‌کدام، آینده نیمکت سرمربی‌گری تیم‌ملی بزرگسالان ایران نامعلوم مانده است و در برخی محافل فقط از چند گزینه به‌عنوان جانشین کارلوس کی‌روش نام برده می‌شد که پرتکرارترین نام، جواد نکونامی بود که حالا دیگر سرمربی فولاد خوزستان هم نیست.

اکنون هم شنیده‌ها حکایت از این دارد که فدراسیون فوتبال از جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی، حسین فرکی و مهدی تارتار برای هدایت تیم‌ملی بزرگسالان برنامه خواسته است و شاید از بین این پنج گزینه، یک‌نفر هدایت ایران را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا که چند ماه دیگر در قطر برگزار می‌شود برعهده خواهد گرفت.

در میان این گزینه‌ها، جواد نکونام به‌تازگی از هدایت تیم فوتبال فولاد خوزستان استعفا داده و البته باوجود حواشی متعددی که در ماه‌های اخیر داشته و همچنین با تیم پرمهره فولاد نتایج مناسبی نگرفته شاید گزینه جالبی نباشد؛ امیر قلعه‌نویی در سال‌های اخیر با تیم‌های بزرگ و متمول هیچ موفقیتی کسب نکرده و فرهاد مجیدی فقط سه‌سال است که به‌طور حرفه‌ای وارد حیطه سرمربی‌گری شده که حاصل آن فقط یک قهرمانی در لیگ‌برتر با استقلال بوده است.

به‌علاوه این‌ها، حسین فرکی دیگر گزینه نیمکت سرمربی‌گری تیم‌ملی ایران با احتساب فصل‌جاری، هفت‌سال است که در دنیای مربی‌گری حضور ندارد و از این فضا به‌طور کامل دور شده اما فدراسیون فوتبال برای سرمربی‌گری تیم‌ملی از او برنامه خواسته است و دست‌آخر مهدی تارتار که شاید اگر خودش هم تصمیم‌گیرنده بود، باتوجه به تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را در دوران مربی‌گری برعهده داشته و موفق به کسب هیچ دستاوردی نشده، پیشنهاد سرمربی‌گری تیم‌ملی بزرگسالان را به‌خودش نمی‌داد.

البته سرمربیان پرتغالی و اسپانیایی که در باشگاه‌های لیگ‌برتری شاغل هستند نیز به‌عنوان گزینه‌های خارجی در برنامه‌های هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال قرار دارند تا چنانچه شرایط برای حضور مربیان ایرانی مهیا نشد، از بین خوزه مورایس و پاکو خمز ممکن است سرمربی بعدی ایران انتخاب شود.

فدراسیون فوتبال از پنج گزینه خود درخواست کرده برنامه‌های خود را تا هفتم اسفندماه ارائه کنند و در جلسه هیئت‌رئیسه در روز سه‌شنبه نهم اسفندماه، بررسی‌های دقیق‌تر برای تصمیم‌گیری درخصوص سرمربی آینده تیم‌ملی انجام بپذیرد.

البته ممکن است در آن جلسه نیز تکلیف سرمربی ایران مشخص نشود اما می‌توان امیدوار بود از بین این گزینه‌ها که هر روز به تعداد آن‌ها نیز اضافه می‌شود، یک‌نفر به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی برگزیده شود و یا اینکه تمام آن‌ها از لیست گزینه‌ها خارج شوند تا فدراسیون فوتبال به‌سراغ گزینه‌های جدیدتر برود.

کد خبر 643444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.