هواشناسی امروز ایران+ پیش‌بینی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _جمعه پنجم اسفندماه_ در بعضی نقاط نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و ارتفاعات رشته کوه البرز، خراسان رضوی، بعضی مناطق استان‌های مرکزی و نیمه شرقی لرستان، بعضی نقاط چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، بعضی نقاط استان اصفهان و یزد، خراسان جنوبی، شمال کرمان و سیستان و بلوچستان، بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، افزود: در نوار شمالی کشور به ویژه در اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، وزش باد همراه با کاهش موقتی دما دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به برقراری جوی آرام بر کشور در روز شنبه ششم اسفندماه، تصریح کرد: فردا تنها در بعضی نقاط شمال خراسان رضوی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فردا در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل، شاهد وزش باد شدید خواهیم بود و خیزش گردوخاک در بعضی از این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیائیان با بیان اینکه روز یکشنبه هفتم اسفندماه در بعضی ساعات در نقاطی از بوشهر، فارس، کرمان، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز دوشنبه هشتم اسفندماه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین روز دوشنبه با گذر موجی در نیمه جنوبی کشور، در مناطقی از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، جنوب یزد، شمال هرمزگان و خراسان جنوبی شاهد بارش باران و گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: روز سه‌شنبه نهم اسفندماه، گستره فعالیت این موج در شرق فارس، کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و بعضی مناطق سیستان و بلوچستان خواهد بود و به تدریج در اواخر وقت از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد همراه با کاهش موقتی دما در جنوب شرق کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، افزود: روز چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف و آرام همراه با روند افزایشی نسبی دما و امروز نیمه غربی خلیج فارس، فردا مناطق مرکزی و یکشنبه کل خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به مواج بودن دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده با بیشینه ۱۵ و کمینه ۵ است و در روز _شنبه پنجم اسفندماه_ وضعیت هوا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۵و کمینه ۵ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 643440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.