استعفای مجازی رئیس فدراسیون شطرنج/ سانحه هوایی برای وزیر ورزش و جوانان

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آنها را به شما توصیه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد، حسین وفایی در مقابل رابرت میلکینز نماینده کشور انگلستان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و به جمع هشت نفر برتر مسابقات اسنوکر ولز راه پیدا نکرد.

* تیم زنیت سن پترزبورگ در ورزشگاه نقش جهان در دیداری دوستانه با دو گل مغلوب صدرنشین فوتبال ایران سپاهان شد تا خاطره شکست این تیم در برابر استقلال تهران در سال ۷۶ که اتفاقاً در آن سال به مقام قهرمانی ایران رسید، دوباره و بعد از ۲۵ سال تکرار شود.

* محمد رضا ساکت، مدیر عامل باشگاه سپاهان بعد از بازی دوستانه این تیم در برابر زنیت که به سود تیم سپاهان پایان یافت، پیشنهاد داد که باشگاه سپاهان در استادیوم نقش جهان میزبان دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران در برابر روسیه در فیفا دی پیش رو باشد.

* رسانه‌های غنایی اعلام کردند که پیکر بی جان کریستین آتسو از زیر آوار خارج شده است. براساس تأیید رسانه‌های غنایی، کریستین آتسو ستاره تیم هاتای اسپور که در اثر زلزله مهیب ترکیه زیر آوار مانده بود، جان خود را از دست داده است.

* مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری با حضور اعضا در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. این انتخابات هفت کاندیدا داشت که در پایان رسول هاشم کندی با کسب ۲۸ رأی از ۵۳ آرای مأخوذه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

* حسن تأمینی رئیس فدراسیون شطرنج در فضای مجازی از استعفای خود خبر داد. تأمینی در متن زیر که در گروهی منتسب به هیأت‌های استانی شطرنج منتشر شده است دلیل استعفایش را مسائل شخصی اعلام کرده است.

* با اعلام رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران در فروردین ماه ۲ دیدار تدارکاتی با ازبکستان خواهد داشت. احسان اصولی، در این خصوص گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، تیم ملی فوتسال ایران در فیفا دی فروردین هم مسابقات تدارکاتی خواهد داشت تا روند مربوط به آماده‌سازی این تیم با قدرت تداوم یابد.

* در حساس‌ترین مسابقه هفته شانزدهم و پایانی لیگ برتر فوتبال امید ایران، تیم‌های آلومینیوم و ذوب‌آهن اصفهان، در زمین شماره یک چمن مجموعه ورزشی شرکت آلومینیوم ایران به مصاف هم رفتند. تیم فوتبال امید آلومینیوم اراک با گل مهدی هدایتی در دقیقه ۸۴ که با نفوذ از سمت راست زمین و یک ضربه دقیق به ثمر رسید، توانست قفل دروازه ذوب‌آهن را باز کند و به پیروزی یک بر صفر دست یابد.

* رویداد بین المللی مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان قرار بود در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در اصفهان و به میزبانی باشگاه سپاهان برگزار شود. باشگاه فولاد مبارکه سپاهان طی بیانیه‌ای از میزبانی این مسابقات انصراف داد.

* دی ماه سال جاری بود که بدرالملوک کُهرنگی از نایب رئیسی بانوان فدراسیون وزنه برداری استعفا داد، البته استعفایی که پشت آن اختلاف‌هایی بین او و دیگر مسئولان فدراسیون به چشم می‌خورد. حالا پس از مدتی که این پست خالی بود، سجاد انوشیروانی زهرا پورامین را به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان منصوب کرده است.

* به نقل از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، سید مجتبی شجاعی، ورزشکار رشته قایقرانی به مدت یک سال محروم شد. این ورزشکار در خلال اردوی تیم ملی قایقرانی تحت نمونه‌گیری خارج از مسابقه در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ قرار گرفته که پس از بررسی توسط آزمایشگاه مرجع بین المللی، وجود ماده ممنوعه «کلومیفن» که در گروه مواد ممنوعه S۴ در فهرست مواد و روش‌های ممنوعه وادا قرار دارد، در نمونه وی تأیید شده است

* مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر آسیا در مقر این فدراسیون در کویت برگزار شد و تیم دختران ایران در گروهی دشوار با تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن، ازبکستان و چین همگروه شد.
رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از بیست و چهارم تیر تا دوم مرداد ۱۴۰۲ به میزبانی دهلی‌نو در هند برگزار خواهد شد.

* جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان بعد از برد تیمش مقابل الفیصلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود استعفا کرد!

* روزنامه اکیپ خبر داده که مسی دیگر هیچ تمایلی برای امضای قرارداد جدید با پاری سن ژرمن ندارد و این تصمیم نهایی او در این زمینه است. ظاهراً این بازیکن در حال بررسی دو گزینه دیگری است که پیش رو دارد: بازگشت به بارسلونا و پیوستن به اینترمیامی در لیگ آمریکا.

* با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال و با اعلام دپارتمان داوران موعود بنیادی فر نفر اول لیست داوران بین المللی ایران پس از گذراندن آموزش‌های لازم در دوره‌های مختلف در کشورهای مالزی، امارات و ازبکستان موفق به اخذ مجوز VAR فیفا شد.

* مجتبی عابدینی کاپیتان پیشین تیم ملی سابر ایران و نفر چهارم المپیک ۲۰۱۶ ریو، مدتی است در سوئد مشغول مربیگری است. او در تیم ملی سوئد مربی شده و گفته می‌شود مسئولیت تیم جوانان این کشور را برعهده دارد و برای دوسال هم قرارداد بسته است.

* در جلسه‌ای با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو و اصغر رحیمی مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو در این خصوص بحث و تبادل نظر شد و در پایان پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی تیم ملی پاراتکواندو انتخاب و منصوب شد.

* در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ال‌کلاسیکوی وطنی به میزبانی ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که شاگردان یحیی گل محمدی با برتری چهار بر دو، راهی مرحله بعد شدند.

* بالگرد حامل حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان عصر دیروز پنجشنبه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت درحالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد و برخی سرنشینان آن زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند و اسماعیل احمدی، مشاور وزیر فوت کرد.

کد خبر 643388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.