خدمت جدید آمازون به افراد کم‌شنوا چیست؟

برای نخستین‌بار در جهان، آمازون با شرکت Cochlear همکاری کرده تا امکان ارسال صدای دستگاه‌های Fire TV را به صورت مستقیم به پردازشگر صدای کاشت شنوایی، ممکن شود و تماشای فیلم‌های تلویزیونی برای افراد کم شنوا دلپذیرتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویژگی جدید اسپاتیفای، رنگ احتمالی آیفون ۱۵ پرو، رندر گوشی هوآوی Mate X3، خدمت جدید آمازون به افراد کم‌شنوا، تأمین نمایشگرهای گوشی تاشو سامسونگ توسط شرکتی جدید، عرضه ChatGPT مایکروسافت در نسخه موبایل بینگ و اصلاحات جدید اندروید برای مقابله با هکرها جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

ویژگی جدید اسپاتیفای

ویژگی جدیدی «DJ» اسپاتیفای می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، آهنگ‌ها و هنرمندانی که حدس می‌زند کاربر به سبک کار آن‌ها بیشتر علاقه دارد به وی پیشنهاد داده و اطلاعاتی در مورد موسیقی، سبک‌های آن و هنرمندان با فرمت صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ این ویژگی هنوز در دسترس همه کاربران قرار ندارد و اسپاتیفای آن را تنها برای کاربران انگلیسی زبان و در کشورهای ایالات متحده و کانادا به صورت محدود و برای انجام آزمایش و بررسی آن منتشر کرده است.

اسپاتیفای پیش از رویداد Stream On خود که انتظار می‌رود در آن صفحه اصلی بازطراحی‌شده و به‌روزرسانی‌های دیگری معرفی شود یک ویژگی هوش مصنوعی جدید به نام «DJ» را برای شخصی‌سازی بهتر تجربه گوش دادن به موسیقی برای کاربران خود راه‌اندازی کرده است. ویژگی جدید Spotify مجموعه‌ای از موسیقی‌ها را همراه با نظرات گفتاری مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد آهنگ‌ها و هنرمندانی که دوست دارید با استفاده از صدایی که اسپاتیفای می‌گوید «به‌طور خیره‌کننده‌ای واقع‌گرایانه» است، ارائه می‌کند.

رنگ احتمالی آیفون ۱۵ پرو

منابع آگاه می‌گویند اپل گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را در رنگ قرمز تیره تولید می‌کند. اپل معمولاً مدل‌های پرو آیفون را در رنگ‌های ویژه روانه بازار می‌کند. آیفون ۱۲ پرو در رنگ آبی اقیانوسی عرضه شد و آیفون ۱۳ پرو به رنگ آبی آسمانی مزین بود. اپل گوشی آیفون ۱۴ پرو را نیز در رنگ‌های ویژه مشکی و بنفش تیره در دسترس قرار داد.

آن‌طور که 9to5Mac می‌نویسد رنگ ویژه آیفون ۱۵ پرو «قرمز تیره» خواهد بود. این نشریه به‌نقل از منابع آگاه می‌گوید اپل به‌طور مشخص قصد دارد از کد رنگی 410D0D# استفاده کند. همچنین گفته شده که اپل می‌خواهد در گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از رنگ‌های آبی کمرنگ و صورتی استفاده کند.

رندر گوشی هوآوی Mate X3

رندر فاش شده از گوشی هوآوی Mate X3 نشان می‌دهد که این محصول یک گوشی تاشو به سمت داخل بسیار باریک و سبک خواهد بود. هنوز اندازه و ابعاد نمایشگر بیرونی و داخلی گوشی تاشو هوآوی مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که نمایشگر داخلی دارای وضوح 2K خواهد بود. احتمالاً محصول یادشده از تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1 بهره می‌برد.

انرژی مورد نیاز گوشی هوآوی Mate X3 با استفاده از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۶۶ وات بهره می‌برد. یک دوربین سه‌گانه نیز در پنل پشتی این محصول تعبیه خواهد شد، دوربین اصلی این محصول از لنز ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX766 بهره می‌برد و با یک دوربین فوق‌عریض Sony IMX688 و دوربین پریسکوپ IMX351 همراه است.

گوشی هوآوی Mate X3 با استفاده از رابط کاربری HarmonyOS اجرا می‌شود و از اتصالات ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد که تولید انبوه این محصول از ماه مارس آغاز خواهد شد، در این صورت در سه ماهه دوم سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

خدمت جدید آمازون به افراد کم‌شنوا

برای اولین بار در جهان، آمازون با شرکت Cochlear همکاری کرده تا امکان ارسال صدای دستگاه‌های Fire TV را به صورت مستقیم به پردازشگر صدای کاشت شنوایی، ممکن شود و تماشای فیلم‌های تلویزیونی برای افراد کم شنوا دلپذیرتر شود و آن‌ها نیز بتوانند صدای این برنامه‌ها را بشنوند.

در سال ۲۰۱۸، گوگل یک پخش صوتی برای سمعک (ASHA) با استفاده از دستگاه‌های هوشمند اندرویدی رونمایی کرد. سال بعد، شرکت متخصص دستگاه‌های شنوایی کاشتنی حلزونی Cochlear پخش مستقیم صوتی از دستگاه‌های اندروید از طریق بلوتوث LE را ممکن کرد.

اکنون Cochlear پردازنده‌های صوتی Nucleus 8، Nucleus 7، Nucleus Kansa 2 و Baha 6 Max را بهینه‌سازی کرده تا امکان پخش مستقیم صدا از دستگاه‌های Fire TV دارای ASHA مانند Fire TV Omni سری QLED، Fire TV سری چهار و Fire TV را فراهم کند.

تأمین نمایشگرهای گوشی تاشو سامسونگ توسط شرکت جدید

سامسونگ همواره در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود از نمایشگرهای امولد بومی این شرکت بهره گرفته است، اما این وضعیت احتمالاً در آینده دستخوش تغییر خواهد شد. وب‌سایت IT Home گزارش می‌دهد که سامسونگ الکترونیکس سرگرم مذاکره غیر رسمی با BOE در رابطه با استفاده از نمایشگرهای ساخت این شرکت چینی برای گوشی‌های گلکسی خود است.

این نمایشگرها در گوشی‌های اقتصادی سامسونگ به‌کارگیری نخواهند شد؛ بلکه برای گران‌ترین مدل‌های تاشو این شرکت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. در حال حاضر ظاهراً دو شرکت به‌طور مخفیانه پیرامون روش پردازش، ضخامت پنل‌ها و زمان بررسی محصول نهایی مشغول مذاکره هستند.

عرضه ChatGPT مایکروسافت در نسخه موبایل بینگ

مایکروسافت چت‌بات ChatGPT را برای اپلیکیشن‌های موبایلی بینگ و اسکایپ عرضه کرد. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید عضو برنامه پیش‌نمایش مایکروسافت باشند مایکروسافت دو هفته پیش نسخه دسکتاپ این چت‌بات هوش مصنوعی را برای موتور جستجوی بینگ ارائه کرد و حالا نسخه موبایلی آن را منتشر کرده است. طبق آمار، هم‌اکنون بیش از یک میلیون نفر از ۱۶۹ کشور دنیا در لیست انتظار استفاده از این قابلیت هستند و ظاهراً استقبال کاربران از آن بی‌نظیر بوده است.

به‌گفته مایکروسافت، حدود ۶۴ درصد از جستجوها، روی گوشی‌های موبایل انجام می‌شود و به همین خاطر ارائه نسخه موبایلی ChatGPT اهمیت زیادی برای این شرکت داشت‌. شما با ضربه زدن روی آیکون Bing در اپلیکیشن موبایلی آن می‌توانید یک پنجره جدید برای استفاده از چت‌بات مذکور باز کنید سپس می‌توانید پاسخ سوالات خود را در فرمت‌های مختلف مشاهده کنید.

اصلاحات جدید اندروید برای مقابله با هکرها

طبق گفته‌های گوگل، این شرکت در حال کار کردن پیرامون روش‌های جدیدی است که امنیت سیستم‌عامل اندروید را تقویت می‌کنند. این تصمیم با روند کلی ایمن‌سازی برخی اجزای پشته‌های نرم‌افزاری که کم‌تر قابل مشاهده هستند، مطابقت دارد و لایه‌های حفاظتی جدیدی را به‌منظور مقابله با تهدیدات سایبری مدرن اضافه خواهد کرد.

کد خبر 643384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.