موزه صنایع‌دستی ایجاد شود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی یک خانواده هستند، گفت: امیدواریم موزه صنایع‌دستی به‌زودی ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، مریم جلالی دهکردی شامگاه امروز _ پنجشنبه چهارم اسفند _ در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین هفت) که در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که امشب در اینجا جمع شده‌اند همه یک خانواده هستند. یک خانواده بزرگ به نام هنرمندان صنایع‌دستی که تلاش‌های تک‌تک آن‌ها را ارج می‌نهیم.

وی افزود: خدمت به هنرمندان برای ما افتخار است. تمام تلاشم این است که عزت هنر و هنرمندان به‌ویژه هنرمندان صنایع‌دستی حفظ شود.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: هنرمندان از راه‌های دور و نزدیک آمدند تا ثابت کنند ما یک خانواده هستیم، یک خانواده بزرگ. خوشبختانه جشنواره فجر صنایع‌دستی به میمنت ماه شعبان به‌خوبی برگزار شد.

جلالی دهکردی خاطرنشان کرد: ما خانواده بزرگی هستیم که نام ما را در تاریخ ثبت کرده‌اند. صنایع‌دستی مردم‌رفتار، حکمت‌پایه و خانواده‌محور است و این هنر پیوند معیشت با صنعت است. نان این خانواده با شور عشق آمیخته شده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره بهانه‌ای است تا در راستای تمدن ایرانی‌اسلامی پیام‌آور قدرت نرم هنری باشیم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: قدردان تلاش فردفرد این خانواده هستم که همگی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش کردند و زحمت کشیدند.

جلالی با قدردانی از حمایت‌های وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ما منتظر دستورات لازم برای ساخت موزه صنایع‌دستی هستیم. ایجاد موزه صنایع‌دستی خواست همه اعضای خانواده بزرگ صنایع‌دستی است.

برگزیدگان بخش جنبی جشنواره

در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین هفت)، از تعدادی از برگزیدگان این جشنواره از سوی مهندس ضرغامی تجلیل شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی مریم جلالی معاون صنایع‌دستی، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی و محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس از این برگزیدگان در بخش جنبی جشنواره تجلیل کرد.

موزه صنایع‌دستی ایجاد شود

مهدی غلامی، هنرمند خاتم‌کار

مهدی اسدی، هنرمند رشته قلم‌زنی از استان فارس

بذرافشان، استاد مشبک فلز از اصفهان

اسما جوادی از استان زنجان

مهواره اکبری، شهین پزشکی، فاطمه سیدی و شادی حبیب، هنرمند رشته منبت و احجام چوبی

محمدعلی ودود، مرد سال صنایع‌دستی در هند

راضیه جلیلی، هنرمند رشته زیورآلات

همچنین در این مراسم، از شش نسل یک خانواده خسبی که در ساخت و تولید کلاش در استان کردستان فعالیت دارند تجلیل شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 643381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.