شهدای امنیت جزو شهدای اربعین و راه امام حسین (ع) هستند

معاون امنیتی و انتظامی کشور گفت: شهید سلیمانی با تمام اعتقادی که به حرمین متبرکه داشت، معتقد بود که حفظ این حرم‌ها به حفظ حرم جمهوری اسلامی بستگی دارد. بنابراین شهدای امنیت نیز جزو شهدای اربعین و راه امام حسین (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مجید میراحمدی امروز _ پنجشنبه چهارم اسفند _ در آیین اختتامیه اولین جشنواره فیلم مستند، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی، ضمن گرامیداشت و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در آستانه عملیات خیبر هستیم. یاد و خاطره شهدای این عملیات را که تا آخرین نفس در جزایر مجنون ماندند و به فرمان امام (ره) جانانه جنگیدند گرامی می‌داریم.

وی افزود: افراد زیادی برای باز شدن طریق کربلا جان خود را نثار کردند تا ما امروز در امنیت، توفیق زیارت امام حسین (ع) داشته باشیم. شهدای بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی دغدغه اربعین را داشتند و مجاهدت‌های فراوانی را در جهت برگزاری باشکوه حماسه مراسم اربعین انجام دادند.

معاون امنیتی و انتظامی کشور تاکید کرد: باید همواره به خاطر داشته باشیم که افراد بزرگی در این راه جانفشانی کردند و این راه همچنان ادامه دارد. شهید سلیمانی با تمام اعتقادی که به حرمین متبرکه داشت، معتقد بود که حفظ این حرم‌ها به حفظ حرم جمهوری اسلامی بستگی دارد. بنابراین شهدای امنیت نیز جزو شهدای اربعین و راه امام حسین (ع) هستند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: شهدای مظلوم امنیت به تعبیر رهبر انقلاب پاداشی همانند شهدای دفاع مقدس دارند. از تمامی کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند تشکر می‌کنم. قطعا اصفهان می‌تواند طلایه‌دار جبهه فرهنگی اربعین باشد. دشمنان اسلام بسیار تلاش کردند تا حماسه اربعین را بی‌رنگ کنند، اما هر سال بر شکوه و عظمت این حماسه افزوده شد.

وی ادامه داد: در ایام اربعین، از گذرهای مرزی جدید در کردستان و آذربایجان دیدار کردم. در این دیدار، شاهد موکب‌هایی از سوی آشوری‌ها، اهل سنت و مسیحیان بودم که در حال پذیرایی از زائران امام حسین بودند.

معاون امنیتی و انتظامی کشور یادآور شد: دشمنان به‌دنبال ایجاد اختلاف و انحراف در حماسه اربعین بودند. امسال برخی از این تحرکات را شاهد بودیم، اما هوشیاری زائران این توطئه‌ها را خنثی کرد. بنابراین لازم است به شناخت توطئه‌های دشمنان و مقابله با آن‌ها توجه شود.

‎ میراحمدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور، امروز بیش از گذشته نیازمند اربعین هستیم. بر همین اساس، لازم است بیش از گذشته برای برگزاری این حماسه تلاش کنیم. زیرا این حماسه بزرگ می‌تواند بسیاری از نقشه‌های دشمنان را خنثی کند.

اربعین تجلی قدرت نرم مکتب اهل بیت است

همچنین حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان، در آیین اختتامیه اولین جشنواره فیلم مستند، عکس و نماهنگ راهپیمایی اربعین حسینی، ضمن گرامیداشت و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اربعین تجلی قدرت نرم مکتب اهل بیت است که توانسته میلیون‌ها انسان را به طرف کربلا سوق دهد. همین قدرت نرم با مولفه‌هایی همچون ایثار و شهادت و عدالت توانسته دشمن صهیونیستی را از منطقه بیرون کند.

وی تاکید کرد: همان‌گونه که مکتب عاشورا علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود، قطعا این مکتب علت اصلی استمرار این انقلاب است. بر همین اساس، اربعین حلقه‌ وصل بین انقلاب اسلامی و حکومت بقیةالله الاعظم است.

کد خبر 643365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.