شمخانی برای امضای سند همکاری امنیتی به عراق سفر می‌کند

وزیر امور خارجه در دیدار مشاور امنیت ملی عراق از سفر آتی دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق برای امضای سند همکاری امنیتی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را با طرف عراقی بررسی کرد.

وی در این دیدار از تلاش‌های الاعرجی برای مدیریت موضوعات امنیتی در مرزهای دو کشور تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ضمن اعلام حمایت همیشگی ایران از عراق پیشرفته و باثبات، از اینکه دو کشور موفق به تشکیل کمیته عالی امنیتی برای رفع بعضی نگرانی‌های موجود در اقلیم کردستان عراق شدند، اظهار خرسندی کرد و از سفر آتی دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق برای امضای سند همکاری امنیتی با عراق خبر داد.

امیرعبداللهیان حضور هرگونه جریان‌های ضدانقلاب و جدایی‌طلب در اقلیم کردستان را غیرقابل قبول دانست و این مسئله را موجب ایجاد تهدید علیه کشورمان، عراق و حتی اقلیم کردستان اعلام کرد.

وی ضمن تشریح تعاملات منطقه‌ای ایران، آخرین وضعیت مذاکرات برجام و سایر موضوعات منطقه‌ای را به اطلاع طرف عراقی رساند.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، نیز در این دیدار، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بعضی توطئه‌های اخیر برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را توهم خواند.

وی در بیان اهمیت تعاملات منطقه‌ای تاکید کرد که اگر تعاملات بین کشورهای منطقه به شکل گسترده وجود داشته باشد، جایی برای حضور بیگانگان در منطقه باقی نمی‌ماند.

مشاور امنیت ملی عراق وجود هرگونه تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران از داخل خاک عراق را غیرقابل قبول و مردود دانست و ضمن پاسداشت یاد سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، بر ضرورت نهایی شدن پرونده ترور غیرانسانی این شهدا تاکید کرد.

کد خبر 643339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.