روشنایی شهر؛ دغدغه شهروندان تیرانی

سرپرست شهرداری تیران گفت: روشنایی معابر شهر از دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان بوده و به منظور تحقق این مهم نیاز به ایجاد بستر تعاملی بین‌بخشی و همکاری شرکت برق است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ناهی در نشست با رئیس اداره برق تیران و کرون با اشاره به ضرورت روشنایی و انجام اصلاحات در این حوزه، اظهار کرد: یکی از مطالبات شهروندان تیرانی، روشنایی معابر شهر است که شکل و زیبایی خاصی را به شهر می‌بخشد.

وی افزود: به منظور اصلاح شبکه روشنایی شهر به تعامل سازنده بین بخشی نیاز داریم تا با مدیریت شهری و شرکت برق به نقطه مثبتی در تأمین نیاز و دغدغه شهروندان برسیم.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه نورپردازی یکی از جلوه‌های زیبایی ظاهر شهر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: غفلت از این موضوع منجر به زشتی و نازیبایی می‌شود و شهروندان نیز اعلام نارضایتی می‌کنند.

ناهی ادامه داد: آمادگی تعامل با شرکت برق برای تأمین این نیاز بر اساس قانون و وسع مالی شهرداری وجود دارد، اما نهاد متولی باید سهم خود را در رفع نیاز شهروندان ایفا کند.

وی اضافه کرد: اصلاح شبکه روشنایی با نصب چراغ‌های کم مصرف، اصلاح و تمیزکاری می‌تواند در مدیریت مصرف و ایجاد رضایتمندی مؤثر واقع شود.

سرپرست شهرداری تیران در خصوص عقب‌نشینی و تخریب و تعریض معابر، گفت: با توجه به اصلاحات عمرانی سطح شهر به همکاری شرکت برق در جابه‌جایی تیرهای روشنایی نیاز داریم تا از بروز خسارت جلوگیری کنیم و رفع گره‌های ترافیکی به نتیجه برسد.

ناهی با بیان اینکه روشنایی پارک‌ها و فضای سبز نیز جز مطالبات عمومی و مدیریت شهری است، تاکید کرد: با توجه به قانون حمایتی وزارت نیرو برای کاهش هزینه‌های این حوزه، امکان حل بخشی از مشکلات فراهم شده است.

وی اضافه کرد: برآورد هزینه روشنایی مدرن پارک آزادگان این شهر ۲۸ میلیارد ریال است و با تأمین بودجه امکان این موضوع وجود دارد تا به سطحی از روشنایی مطلوب برسیم.

سرپرست شهرداری تیران با اشاره به روشنایی بلوار شورا، گفت: با تعامل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این طرح انجام خواهد شد تا تردد در این مسیر با معضل مواجه نشود.

مرتضی یوسف‌زاده‌، رئیس اداره برق تیران و کرون نیز در این جلسه با اشاره به نوسازی روشنایی شهر، گفت: انجام اصلاحات روشنایی بلوار اصلی شهر به ۱۵ میلیارد ریال هزینه نیاز دارد و با تعامل میان شهرداری و اداره برق این مهم ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: آمادگی تعامل با مدیریت شهری وجود دارد و امسال شرکت برق در بافت قدیمی و تاریخی شهر تیران اصلاح تیرهای برق و روشنایی را انجام داده است.

کد خبر 643308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.