بهره‌برداری از ورودی شمال غربی ایستگاه متروی آزادی اصفهان

ورودی شمال غربی ایستگاه متروی آزادی اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مکانیکی و ابنیه امروز (پنجشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در حاشیه آئین بهره‌برداری از ورودی شمال غرب ایستگاه متروی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورودی شمال غربی ایستگاه متروی آزادی به‌لحاظ دسترسی عابران پیاده اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ایستگاه متروی آزادی از ایستگاه‌های مهم خط یک متروی اصفهان است و دسترسی غربی ایستگاه در رفت و آمد شهروندان و دسترسی به ایستگاه‌های بی‌. آر. تی و خیابان چهارباغ بالا تسهیل ایجاد کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: طرح دسترسی غربی ایستگاه مترو آزادی از قبل پیش‌بینی شده بود اما تجهیزات مکانیکی آن کامل نبود که در حال حاضر فعالیت این بخش کامل شده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش سرفاصله قطارهای خط یک متروی اصفهان گفت: برای این اقدام نیازمند خرید قطار جدید و تأمین قطعات در بودجه سال آینده هستیم که پیش‌بینی‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

حق‌شناس افزود: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور به عمل آمده که اگر قطارها تأمین شود سرفاصله‌ها در تابستان سال آینده کاهش می‌یابد، لذا امیدواریم برای مهر که آغاز سال تحصیلی است، سرفاصله را به هشت دقیقه برسانیم.

وی اضافه کرد: نوروز ۱۴۰۱ مترو فعال بود که در این راستا استقبال شهروندان و گردشگران برای کاهش ترافیک را شاهد بودیم، امسال نیز همین برنامه پیاده‌سازی خواهد شد تا گردشگران با استفاده از مترو از اماکن گردشگری و تاریخی اصفهان بازدید کنند و در ترافیک شهر معطل نشوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در اسفندماه با هماهنگی مترو و اتوبوسرانی افزایش ساعت‌های حمل‌ونقل همگانی صورت گرفته است، به گونه‌ای که مترو تا ساعت ۲۲ و اتوبوس تا ساعت ۲۲:۳۰ فعال است.

خرید تجهیزات مکانیکی ورودی شمال غربی ایستگاه آزادی

علیرضا خورزنی، مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان نیز در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای خرید تجهیزات مکانیکی و ابنیه ورودی شمال غربی ایستگاه آزادی حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در اسفند زمان فعالیت قطارها از ساعت ۲۱ به ۲۲ تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: از اول مهر یک سری قطارهای اکسپرس به تعداد قطارها اضافه کردیم و در زمان پیک مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 643303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.