مهم‌ترین ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان/ نبود شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در آستارا

پر بازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، آستارا در گرداب فاضلاب شهری، بحرانی شدن کم‌آبی در شهرستان خان‌میرزا، آلودگی آب شرب چشمه سرخون به مواد نفتی، تعامل بین‌دستگاهی؛ لازمه احیای بازار اراک و راه‌اندازی یک سامانه برای تسهیل امور کفن و دفن در زنجان را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

مهم‌ترین ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ردیف‌های بودجه سال آینده شهرداری این کلان‌شهر را تشریح کرد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار مشارکت برای هزینه در حوزه گردشگری اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری اظهار کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع و اجرای پروژه‌های مشارکتی پروژه‌هایی همچون چرخ‌وفلک بزرگ اصفهان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده شهرداری مورد توجه است، لذا بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای مترو و حدود هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه رینگ چهارم به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های شهر در نظر گرفته شده است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان این‌که بودجه مناسبی برای سال آینده شهرداری اصفهان مورد تصویب شورای اسلامی شهر گرفته شده است، ادامه داد: اجرای پروژه‌ها در سال آینده تلاش مضاعفی می‌طلبد و با توجه به این‌که جهشی در زمینه درآمد برای اجرای پروژه‌های وجود داشته است، معتقدم اقدامات قابل‌توجهی انجام خواهد شد؛ همچنین امیدواریم فاز نخست خط دو مترو حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه لاله نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

آستارا در گرداب فاضلاب شهری

سروش وظیفه، عضو شورای اسلامی شهر آستارا اظهار کرد: در بیش از چهار دهه گذشته آستارا شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری نداشته است و روزانه فاضلاب‌های خانگی این شهر از طریق لوله‌های متصل به رودخانه‌ها و شبکه جمع‌آوری و هدایت آب سطحی، وارد دریای خزر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا خاطرنشان کرد: املاح و رسوبات بسیار سمی و خطرناک فاضلاب خانگی آستارا موجب آلودگی شدید و از بین رفتن اکوسیستم رودخانه‌ها، دریا، محیط زیست، منابع آبزیان و چرخه غذایی این شهر شده است، به طوری که خاک حاصلخیز برخی از مناطق آستارا به قدری آلوده شده است که در این زمین‌ها امکان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی وجود ندارد.

وظیفه با بیان این‌که پروژه احداث شبکه فاضلاب شهری آستارا از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده و وقفه طولانی‌مدت در اجرای پروژه باعث از بین رفتن بیشتر محیط زیست این شهر شده است، تأکید کرد: فرایند تکمیل شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری آستارا نیازمند بودجه ملی است و تا زمانی که دولت برای رفع این معضل اعتبارات ویژه‌ای اختصاص ندهد، وضعیت زیست‌محیطی آستارا روز به روز بحرانی‌تر می‌شود.

بحرانی شدن کم‌آبی در شهرستان خان‌میرزا

محمدیعقوب باقری، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خان‌میرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل شوراها نبود اهرم اجرایی در امور است و اگر مسئول یا مدیر اجرایی تصمیم‌های شوراها را اجرا نکند و تعامل نداشته باشد، حرف شورا خریداری ندارد.

وی با اشاره به گلایه‌مندی روستاییان از نبود آب آشامیدنی تصریح کرد: حدود چهار کیلومتری شهر و روستاهای شهرستان خان‌میرزا، آب شیرین و روان می‌گذرد، اما ساکنان آن باید آب شور مصرف کنند، لذا به‌عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر باید برای رفع دغدغه‌های شهروندان تلاش کنیم.

باقری با اشاره به شرایط بد اقتصاد کنونی در جامعه گفت: مردم برای گذران زندگی روزانه، مشکلات زیادی دارند و دغدغه آب آشامیدنی دیگر جایز نیست؛ با وجود این‌که اطراف خان‌میرزا آب فراوان وجود دارد اما مشکل کم‌آبی آن به بحران رسیده و ضروری است تا سریع‌تر به این مشکل رسیدگی و نیاز مردم رفع شود.

آلودگی آب شرب چشمه سرخون به مواد نفتی

موسی طهماسبی، رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل، اظهار کرد: آب شرب پایدار چشمه شهر سرخون به مواد نفتی آلوده است.

وی ادامه داد: به دلیل ترکیدگی خط لوله نفت مارون و پس از آن مهاجرت‌های بی‌رویه مردم این منطقه به سایر استان‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری در این منطقه صورت گرفت که عامل اصلی آن شرکت نفت بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان این‌که قسمتی از منطقه میانکوه که نفت در آن نفوذ داشته است، به دلیل صعب‌العبور بودن به درستی لایروبی نشده است و در حال حاضر کشاورزان دچار مشکل شده‌اند، تصریح کرد: شکستگی لوله نفت در سرخون بُعد ملی پیدا کرده است، اما هنوز در استان جمع‌بندی مناسبی نشده است، از سال‌ها پیش احشام، آب آلوده به مشتقات نفتی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

طهماسبی گفت: برای هرگونه همکاری با شوراهای اسلامی این شهرستان آمادگی داریم و امیدواریم با تعامل شوراها، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در دولت انقلابی شاهد تحولات مؤثری در حوزه‌های مختلف شهرستان باشیم.

تعامل بین‌دستگاهی؛ لازمه احیای بازار اراک

پیمان عین‌القضاتی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان طرح جامع بازار اراک را در دو بخش مرمت و احیا آماده کرده است و ما برای ایجاد رونق در این بنای تاریخی نیازمند همکاری مضاعف بین دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

وی ادامه داد: در صورت افزایش مشارکت دستگاه‌ها، پیشنهادهای ویژه‌ای را در این زمینه داریم تا نقاط حادثه‌خیز آسیب‌زا در بازار برطرف و در گام دوم احیای بازار برداشته شود که با این اقدام یک مرکز گردشگری، اقتصادی و اجتماعی بسیار مناسبی برای شهر ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تأکید کرد: بازار اراک ظرفیت ویژه‌ای دارد و در صورتی که توجه ویژه‌ای به مرمت و احیا آن داشته باشیم، می‌توانیم بیش از ۵۰۰ شغل در این محل ایجاد کنیم.

عین‌القضاتی گفت: می‌توان با یک نقشه راه و اطلاع‌رسانی از روند کار و جزئیات طرح به ذی‌نفعان بازار و کسبه، بازار را احیا و آن را به‌عنوان یک مجموعه تاریخی نه تنها در سطح استان، بلکه در سطح کشور معرفی کرد.

الگوبرداری از کیش در طرح جامع شهر همدان

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مدیریتی استان همدان، اظهار کرد: بزرگترین مشکل همدان، آمار بالای شاخص نفر در هکتار است که امیدوارم در طرح جامع شهری با الگوبرداری از جزیره کیش شاهد کاهش نفر در هکتار همدان باشیم.

وی با اشاره به این‌که باید در تفاهم‌نامه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری دو نقطه کیش و همدان برای هم‌افزایی استفاده کنیم، ادامه داد: کیش با ورود گردشگران داخلی و خارجی ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی همدان دارد.

حیدری مدیریت متمرکز و یکپارچه شهری را از جمله موارد قابل الگوبرداری در مدیریت کیش برشمرد و افزود: نبود چراغ قرمز به‌عنوان یک برند در این شهر به معنای مؤثر بودن آموزش شهروندی و بیانگر آن است که سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

تکمیل ماشین‌آلات آتش‌نشانی در شهرداری سرخ‌رود

محمدحسین احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر سرخ‌رود از تکمیل ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهرداری این شهر خبر داد و گفت: این ماشین‌آلات طی چند ماه آینده به مجموعه آتش‌نشانی شهر اضافه می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل ماشین‌آلات شهرداری، از خریداری دو دستگاه ماشین سنگین، یک دستگاه نردبان ۳۳ متری و یک دستگاه جک ۱۷ متری در سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات شهری، دو دستگاه ماشین حمل زباله و ساحل‌روب، یک دستگاه سیمی‌تریلر و یک دستگاه لودر نیز برای مجموعه خدمات شهری خریداری شده است.

احمدی با بیان این‌که شهرداری سرخ‌رود بعد از ۱۵ سال با ورود به حوزه ورزش و اختصاص سالن وزارمحله با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال تکمیل آن است، افزود: روشنایی دو زمین فوتبال با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان و بازسازی چمن مصنوعی صورت گرفت.

راه‌اندازی یک سامانه برای تسهیل امور کفن و دفن در زنجان

منصور مرادلو، رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان از راه‌اندازی سامانه اینترنتی معراج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه که متصل به سیستم آرامستان‌های کشور است، برای تسهیل در امور اداری کفن و دفن اموات و دسترسی بیشتر بازماندگان در راستای پیگیری مراحل اداری وضعیت متوفی راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ثبت اطلاعات در سامانه جدید معراج حدود ۲۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است که با در نظر گرفتن شرایط روحی بازماندگان هنگام پذیرش، سامانه اینترنتی معراج نسبت به سامانه قبلی کمی زمان بر است و دلیل آن دریافت اطلاعات تکمیلی برای بانک اطلاعاتی و جلوگیری از بعضی کاستی‌ها و رعایت حال بازماندگان در آینده است.

مرادلو خاطرنشان کرد: در این سامانه نرخ تمام خدمات، به صورت سیستمی محاسبه و پرداخت می‌شود.

کد خبر 643280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.