یک نمایش هیجان‌انگیز؛ از نیوکمپ تا تئاتر رویاها!

دیدار رفت دو تیم بارسلونا و منچستر یونایتد در نیوکمپ با تساوی دو بر دو خاتمه یافت و سرنوشت فینال زودهنگام لیگ اروپا در اولدترافورد مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۲ سال از آخرین مصاف میان دو تیم بارسلونا و منچستر یونایتد می‌گذرد. در آن زمان دو تیم در چارچوب دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفتند اما اکنون سرنوشت برای غول‌های انگلیس و اسپانیا به شکل دیگری رقم خورده و قرار است در حساس‌ترین رقابت لیگ اروپا، شاگردان ژاوی برابر تن هاگ قرار گیرند.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی دو بر دو خاتمه یافت و اگرچه مسابقه جذابیت بسیار بالایی داشت، اما در نهایت هیچکدام از تیم‌ها موفق به کسب پیروزی نشدند. تردیدی وجود ندارد که کار نماینده اسپانیا برای صعود سخت‌تر خواهد بود، چرا که دیدار برگشت قرار است در ورزشگاه خانگی منچستر و در حضور هواداران پرشور انگلیسی برگزار شود.

بارسلونا و منچستر یونایتد در این فصل احیا شده‌اند و شاید بهترین تیم چند سال اخیر خود را در اختیار دارند. بارسلونا با حضور ژاوی هرناندز و خریدهای متعدد توانسته ترکیبی منسجم را خلق کند و تن هاگ نیز با تکیه بر بازیکنان حاضر در منچستر، هارمونی خاصی به ترکیبش بخشیده است.

شیاطین سرخ در ماه‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند بدرخشند. شاید مؤثرترین عنصر تهاجمی آن‌ها در این مدت، مارکوس رشفورد بوده است که این روزها در فرم بسیار خوبی قرار دارد. رشفورد در هر مسابقه گل می‌زند و موقعیت خلق می‌کند. او در کنار جیدون سانچو که شروع خوبی در منچستر نداشت و در جام جهانی نیز ضعیف عمل کرد، توانسته در لیگ جزیره تفاوت‌ها را رقم بزند.

یک نمایش هیجان‌انگیز؛ از نیوکمپ تا تئاتر رویاها!

منچستر یونایتد در این فصل بسیار عالی ظاهر شده و صحبت در مورد قهرمانی احتمالی این تیم در لیگ برتر به هیچ‌وجه بی‌اساس نیست. آن‌ها از نظر فنی می‌توانند فصل را با چهار جام قهرمانی به پایان برسانند که در نوع خود بی‌نظیر است. رقابت حیاتی و حساس در جزیره، فینال جام اتحادیه اروپا، دور پنجم جام حذفی و لیگ اروپا، چهار تورنمنتی است که شاگردان تن هاگ هنوز در آن‌ها حضور دارند.

با سفر به آنفیلد در تاریخ پنجم مارس، دو هفته آینده مطمئناً یک دوره تعیین‌کننده در این فصل برای منچستریونایتد است. بازیکنان تن هاگ ۱۴ برد و یک تساوی از ۱۵ بازی قبلی خانگی خود به دست آورده‌اند، با این حال رئال سوسیداد و اتلتیکو مادرید در تئاتر رویاها در سال ۲۰۲۲ پیروز شده‌اند و بارسا نیز امیدوار است که دیگر حریف اسپانیایی باشد که قلعه شیاطین را فتح می‌کند.

سقوط به جمع تیم‌های سطح دوم فوتبال اروپا برای دومین سال متوالی، اتفاقی ناراحت کننده برای بارسلونا بوده، اما از لحاظ مالی ضرر خاصی به آن‌ها وارد نکرده است. با این حال، بارسا در آستانه کنار رفتن از دیگر رقابت اروپایی قرار دارد و این موضوع ممکن است عواقب بدی برای این تیم در پی داشته باشد. شاگردان ژاوی باید به هر ترتیب برابر یونایتد برنده شوند تا بتوانند باشگاهشان را در شرایط مالی خوبی نگه دارند.

با وجود گره خوردن کار برای بارسا در بازی رفت برابر منچستر، این تیم در لالیگا شرایط بسیار خوبی دارد. کاتالان‌ها با هشت امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید در صدر جدول لیگ اسپانیا قرار دارند و پیروز راحت این تیم در هفته گذشته برابر کادیز با گل‌های سرجی روبرتو و روبرت لواندوفسکی، موضع این تیم در قله را حفظ کرد.

یک نمایش هیجان‌انگیز؛ از نیوکمپ تا تئاتر رویاها!

بارسا همچنین ۱۸ بازی شکست ناپذیری را تجربه می‌کند. آن‌ها در این مدت ۱۶ پیروزی کسب کرده‌اند و با پیروزی در ۱۱ بازی اخیر خارج از خانه خود در تمام رقابت‌ها به اولدترافورد سفر می‌کنند. اگرچه بایرن مونیخ و اینترمیلان هر دو شاگردان ژاوی را در دیدارهای خارج از خانه شکست داده‌اند، با این حال ژاوی امیدوار است که اولدترافورد برای تیمش خوش‌یمن باشد.

منچستر یونایتد پنج بازی متوالی برابر بارسا پیروز نشده و آخرین برد این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بازمی‌گردد. ژاوی امیدوار است که طلسم برای تیمش نشکند و شاگردانش بتوانند در خانه، تن هاگ را زمین‌گیر کنند.

کد خبر 643245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.