امیرعبداللهیان: ثبات و امنیت عراق، ثبات و امنیت ایران است

وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای روز چهارشنبه با مقامات عراقی در بغداد، با نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانونی عراق و فالح الفیاض، رئیس هیئت حشدالشعبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبریک به المالکی بابت تشکیل دولت همه‌گیر در عراق، توسعه و ثبات در عراق را خواسته اصلی ایران دانست.

نوری المالکی نیز در این دیدار، ضمن تشریح آخرین وضعیت سیاسی عراق و احزاب سیاسی داخلی، اولویت سیاست خارجی عراق را گسترش روابط همه‌جانبه با ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با فالح الفیاض، رئیس هیئت حشدالشعبی دیدار کرد و ضمن پاسداشت یاد و نام شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، به تشریح پیگیری‌های حقوقی ترور غیرانسانی این سرداران مبارزه با داعش و جریان ترور در منطقه پرداخت و ابراز امیدواری کرد تا این روند، در عراق نیز به سرعت به مراحل تکمیلی خود برسد.

امیرعبداللهیان، ثبات و امنیت عراق را ثبات و امنیت ایران دانسته و از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای حشدالشعبی عراق در مبارزه با داعش و بازگرداندن ثبات و امنیت به عراق تقدیر کرد.

فالح الفیاض نیز در این ملاقات ضمن تقدیر از مساعدت‌های همیشگی ایران در برقراری ثبات در مرزها و منطقه، بر ضرورت حفظ همکاری‌های امنیتی دولت عراق و ایران تاکید کرد.

کد خبر 643213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.