مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان افتتاح شد

رئیس دانشگاه کاشان از افتتاح مدرسه اشتغال این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کتابی در حاشیه آیین «افتتاح مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان»، هدف از ایجاد این مرکز را آموزش مهارت‌های لازم برای اخذ فرصت شغلی مناسب متناسب با علاقه و استعداد دانشجویان و نیاز بازار کار دانست و اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای برقراری ارتباط موثر دانشجویان با جامعه و صنعت ازجمله مواردی است که سعی داریم توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

وی افزود: دانشجویان باید توجه داشته باشند که چه نیازهایی در جامعه و صنعت وجود دارد تا مشخص شود به چه ابزارهایی باید خود را مجهز کنند و در آینده شغلی خود موفق و برای کشور مفید واقع شوند.

رئیس دانشگاه کاشان علم نافع را لازمه توسعه کشور و پیشرفت تحصیلی دانشجویان عنوان و اظهار کرد: علمی نافع است که همراه با کاربرد و مهارت‌آموزی و کارآفرینی باشد.

کتابی از دانشجویان خواست تا از فرصتی که در اختیار آن‌ها قرار داده شده بیشترین استفاده را ببرند و از ظرفیت‌های دانشگاه در راستای پیشرفت علمی و مهارت‌آموزی خود بهره‌مند شوند.

محسن ایرانی رهقی، معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان، نیز در این آیین، هدف از ایجاد مدرسه اشتغال را فراهم کردن مهارت‌های لازم برای اشتغال پایدار از یک سو و اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای دانشجویان از سوی دیگر عنوان و اظهار کرد: رسالت دانشگاه این است که مراکزی را برای مهارت‌آموزی و ایده‌پروری دانشجویان ایجاد کند تا زمینه‌ای برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان پس از دانش‌آموختگی فراهم شود.

وی افزود: با همکاری مرکز کارآفرینی به‌دنبال آن هستیم که برای آماده‌سازی دانشجویان، مجموعه‌دروس مهارتی لازم برای ورود به عرصه کسب‌وکار را در قالب مدرسه اشتغال به آن‌ها آموزش دهیم و پس از آن، با برگزاری برنامه‌های ارزیابی و مشاوره شغلی، ایجاد فضای کارآموزی و ایجاد کانال‌های ارتباطی با سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، صاحبان صنایع، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و به‌طورکلی با تسهیلگری فضای کسب‌وکار زمینه ورود موفقیت‌آمیز دانشجویان را در عرصه کسب‌وکار فراهم کنیم.

معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان مدت‌زمان آموزش‌های مهارتی در مدرسه اشتغال را هشت نیم‌سال عنوان کرد و افزود: مدرسه اشتغال در کنار دانشجویان قرار می‌گیرد تا به آن‌ها بیاموزد که ابتدا خود را بشناسند و سپس مهارت‌های کسب‌وکار را فراگیرند، مسیر شغلی مناسب خود را بهتر شناسایی کنند و درنهایت با توجه به نیازهای روز بازار، وارد فضای کسب‌وکار شوند.

ایرانی رهقی توسعه فردی (خودشناسی، خودآگاهی، شخصیت‌شناسی شغلی و مسیر شغلی)، مهارت‌های نرم و سخت موردنیاز برای تحقق کارآفرینی، مهارت‌های تخصصی و پیشرفته لازم در محیط کار، کارآموزی و کسب تجربه شغلی را از موارد ارائه‌شده در مدرسه اشتغال دانست و تصریح کرد: در پایان دوره، دانشجویان گواهی‌نامه معتبر مهارتی دریافت می‌کنند تا پس از دانش‌آموختگی یا اشتغال داشته باشند یا کارآفرین شده باشند و یا یکی از مدیران تاثیرگذار و موفق موردنیاز جامعه شوند.

کد خبر 643128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.