پراکندگی بارش‌ها در نقاط مختلف اصفهان پیش‌بینی می‌شود/ صدور هشدار یخبندان و لغزندگی

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از فردا آغاز و تا اواخر شنبه ششم اسفندماه با بارش پراکنده برف و باران، کاهش دید و مه‌آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر در جنوب و بیشتر مناطق استان همراه است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی دور روز آینده بر روی استان است. بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی برای امروز غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به جوی نسبتاً پایدار طی دور روز آینده بر روی استان، افزود: از بعدازظهر روز پنجشنبه در بیشتر مناطق گاهی افزایش ابر و در نیمه جنوبی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در جنوب استان بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود. بارش‌های پراکنده در سطح استان برای روز جمعه نیز انتظار می‌رود.

صدور هشدار زرد هواشناسی

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد طی امروز با فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه آغاز و تا اواخر شنبه ششم اسفندماه با بارش پراکنده برف و باران، کاهش دید و مه‌آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر در جنوب و بیشتر مناطق استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، ریزش بهمن، کولاک در ارتفاعات از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

معتمدی افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 643092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.