کلاه‌برداری از شهروندان با ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم‌کارت

رئیس پلیس فتای استان اصفهان، درباره شگرد جدید کلاه‌برداران سایبری با ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم‌کارت به‌دلیل استفاده از سایت‌های غیرمجاز به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برابر بررسی‌های انجام شده کارشناسان این پلیس، مشخص شد به تازگی پیامکی مبنی بر اینکه «مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد و برای جلوگیری از طریق نرم‌افزار همیاب ۲۴ پیگیری کنید» به برخی افراد ارسال و یک لینک جهت مراجعه کاربران برای رهگیری سیم‌کارت در ذیل این پیامک درج شده است.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همیاب ۲۴ پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی، جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود و پس از آن کلاه‌بردار از طریق سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربر می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: شهروندان به هیچ‌وجه فریب این‌گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند که تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال، سایت https:‎//hamyab24.ir است، بنابراین هر پیامک و تبلیغاتی که جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی به جز از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

وی خاطرنشان کرد: افراد قبل از وارد کردن اطلاعات جهت استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک‌های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن‌های کاربردی را تنها از سایت مرجع که مجوزهای مربوطه از سازمان‌های ذی‌ربط اخذ کرده است، دانلود و استفاده کنند.

همچنین شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم را درباره استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی، از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 643089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.