سند سامانه شفافیت به شهرداری خرم‌آباد ابلاغ شد

عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از ابلاغ سند سامانه شفافیت به شهرداری این شهر خبر داد و گفت: بر این اساس شهرداری خرم‌آباد ملزم شده است تمام اطلاعات را در سامانه شفافیت ثبت کند.

یونس امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه شفافیت و انجام اقدامات لازم برای تحقق آن یکی از دغدغه‌هایی است که سال آینده نیز دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به مهمترین دغدغه‌های شورای ششم خرم‌آباد افزود: سیستم سنتی حاکم در شهرداری باعث شده است که امور به کندی پیش رود و انجام بسیاری از کارها ناقص بماند و برمدار قانون نباشد، بنابراین تصمیم به طراحی و اجرای سامانه شفافیت گرفته شد تا بتوانیم تمام فعل و انفعالاتی که در سیستم شهرداری اتفاق می‌افتد، در سامانه شفافیت ثبت ضبط شود و همه مردم به آن دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تاکید کرد: وجود سامانه شفافیت در سیستم شهرداری باعث جلوگیری از فساد می‌شود و بسیاری از اتهامات و اما و اگرها را از بین می‌برد و باعث می‌شود تا مجریان و مدیران شهرداری خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند.

وی کاربرمحور نبودن سامانه شفافیت را یک ضرورت برشمرد و اظهار کرد: کاربرمحور نبودن باعث می‌شود تا هر اتفاقی در هر سازمان، منطقه یا اداره‌ای از شهرداری به صورت اتوماتیک در سامانه شفافیت انعکاس یابد و به ثبت برسد و دخل و تصرف اطلاعات توسط کاربر به حداقل برسد.

عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه طراحی و اجرای سامانه شفافیت انجام شده است، گفت: اطلاعاتی که مد نظر ما بود و باید به این سامانه انتقال داده می‌شد، به صورت کامل عملیاتی نشد، به همین دلیل یکی از مطالبات ما از شهرداری این بود که تمام اطلاعات مربوط به شهرداری به این سامانه انتقال پیدا کند تا در دسترس عموم قرار گیرد اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

وی ادامه داد: برای اینکه کار ضمانت اجرایی بهتری داشته باشد، سندی تهیه کردیم که به اتفاق آرا به تصویب شورا رسیده و به شهرداری ابلاغ شده است و این نهاد ملزم شد تمام اطلاعات مربوط به شهرداری را در سامانه شفافیت ثبت کند.

کد خبر 642959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.