پیشکسوتان فضایی برای دوستی فراهم‌ کنند / تقابل پرسپولیس و سپاهان جنگ در میانه میدان است

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: تفاوتی که سپاهان با پرسپولیس دارد این است که مورایس به خوبی تله‌گذاری را در تیم خود جا انداخته است و در مقابل تیم‌های بزرگ و پرمهره سعی می‌کند از طریق پرس در میانه میدان عمل کند؛ به نوعی تقابل این دو تیم جنگ میانه میدان است.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره دیدار پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی اظهار کرد: مورایس از ابتدای فصل تلاش کرد در تیم خود ۲۰ بازیکن آماده را در اختیار داشته باشد و به همین دلیل در ترکیب اصلی تغییرات زیادی را ایجاد می‌کرد که تا پیش از جام جهانی این تغییرات تا حدودی به نفع تیم نبود و سبب شد آن‌ها بعضی از امتیازات حیاتی را از دست بدهند اما پس از جام جهانی تا همین لحظه سرمربی طلایی‌پوشان موفق شد به ترکیب و سیستم ثابتی دست پیدا کند و سیوهای خوب پیام نیازمند باعث شد سپاهان علاوه بر جبران اختلاف امتیاز با صدر، خود را به جایگاه اول برساند.

وی افزود: در سوی مقابل پرسپولیس پس از جدایی یورگن لوکادیا و به دلیل آمادگی نداشتن شیخ دیاباته کمی با ناهماهنگی مواجه شد و به دلیل اینکه سرمربی قرمزپوشان مجبور بود در ترکیب خود تغییراتی را ایجاد کند، هارمونی این تیم به هم خورد. در هر حال تقابل پرسپولیس و سپاهان همیشه از جذابیت بالایی برخوردار است اما فکر می‌کنم اگر تیم‌ها حواشی را کنار بگذارند و پیشکسوتان نیز با درست مصاحبه کردن و الگو شدن برای هواداران در خصوص احترام به تیم مقابل، می‌توانند صلح و دوستی را ایجاد کنند. به طور کلی امیدوارم یک بازی تماشاگرپسند را از هر دو تیم شاهد باشیم.

پیشکسوتان فضایی برای صلح و دوستی فراهم‌کنند/تقابل پرسپولیس و سپاهان جنگ در میانه میدان است

تجربه مورایس حواشی را کاهش می‌دهد

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به تأثیر حواشی بر کیفیت الکلاسیکو تصریح کرد: مورایس تاکنون تجربه بالای خود را نشان داده و بدون تردید این تفکر و آرامش را نیز به طلایی‌پوشان القا کرده است و قاعدتاً تیم‌هایی که دست روی حواشی می‌گذارند، به نوعی قصاص قبل از جنایت انجام می‌دهند اما سرمربی سپاهان چه زمانی که امتیاز از دست می‌دهد و چه هنگامی که پیروز شده ثابت کرده است، آشنایی لازم با فوتبال ایران را دارد و فکر می‌کنم به این دلیل جای نگرانی نباشد.

وی با تاکید با بر اهمیت نتیجه این مسابقه افزود: بدون تردید هر بازی شرایط خاص خود را دارد و نتیجه این دیدار نیز بدون تأثیر بر سایر تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان نخواهد بود اما در هر حال امسال سپاهان، استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند و باید صبر کرد و دید سرمربیان آن‌ها چه نتیجه‌ای به دست می‌آورند.

پیشکسوتان فضایی برای صلح و دوستی فراهم‌کنند/تقابل پرسپولیس و سپاهان جنگ در میانه میدان است

هر دو سرمربی به بازی مالکانه علاقه‌مند هستند

بازیکن سابق پرسپولیس و سپاهان با اشاره به سبک بازی دو تیم تصریح کرد: زردپوشان و شاگردان گل‌محمدی فوتبال مالکانه‌ای را از خود به نمایش می‌گذارند اما تفاوتی که سپاهان با پرسپولیس دارد این است که مورایس به خوبی تله‌گذاری را در تیم خود جا انداخته است و در مقابل تیم‌های بزرگ و پرمهره سعی می‌کند از طریق پرس در میانه میدان عمل کند. به نوعی تقابل این دو تیم جنگ میانه میدان است و تنها نکته‌ای که فکر می‌کنم می‌تواند برای سپاهان کمی مشکل‌ساز شود نبود هماهنگی بین مدافعان میانی است که نمونه بارز آن را در بازی مقابل استقلال مشاهده کردیم؛ فکر می‌کنم هنگامی‌که طلایی‌پوشان در فاز حمله هستند مدافعان میانی این تیم باید کمی هوشیارتر باشند.

وی ادامه داد: به طور کلی فکر می‌کنم سپاهان برای استفاده از فضای پشت مدافعان چپ و راست پرسپولیس و قرار گرفتن در ضد حمله عقب‌تر بازی کند و چشم به تله‌گذاری‌ها داشته باشد، همچنین یحیی گل‌محمدی به احتمال فراوان قصد دارد از عمق و فضای پشت مدافعان استفاده کند اما در بازی امروز بستگی دارد که هافبک‌های دو تیم تا چه اندازه موقعیت گلزنی فراهم کنند و اگر تیمی در این امر موفق ظاهر شود، نتیجه می‌گیرد. در هر حال طلایی‌پوشان خط هافبک و حمله پرقدرتی دارند و باید دید پرسپولیس با توجه به مصدومیت شیخ دیاباته تغییر سیستم می‌دهد یا خیر.

پیشکسوتان فضایی برای صلح و دوستی فراهم‌کنند/تقابل پرسپولیس و سپاهان جنگ در میانه میدان است

عملکرد بازیکنان مهم‌تر از نام و نشان آن‌ها است

این کارشناس فوتبال در تشریح وضعیت بازیکنان دو تیم خاطرنشان کرد: در فوتبال با اسم بازی نمی‌کنیم و تأثیرگذاری بازیکنان در روز مسابقه اهمیت فراوانی دارد، در هر دو تیم جوانانی مثل محمد عمری و محمد قربانی حضور دارند که مؤثر واقع شده‌اند. هم در پرسپولیس و هم در سپاهان مهره‌های بسیار خوبی حضور دارند و بستگی دارد امروز سرمربیان از آن‌ها چطور استفاده کنند و بنابراین عملکرد بازیکنان مهم‌تر از نام آن‌ها است.

وی افزود: اگرچه نتیجه بازی غیرقابل پیش‌بینی است اما کفه ترازو به سمت طلایی‌پوشان سنگینی می‌کند. از هواداران دو تیم می‌خواهم امروز تنها تیم خود را تشویق کنند تا یک جو آرام ایجاد شود و از این پس هنگام الکلاسیکو حواشی کمتری داشته باشیم‌.

کد خبر 642950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.