هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی قائل نیستیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران و نیجر ظرفیت‌های متنوعی برای افزایش مناسبات دارند، گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی ازجمله نیجر قائل نیستیم.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار نمایندگان عضو گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران در پارلمان نیجر با تاکید بر نگاه جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی اظهار کرد: رفت‌وآمد هیئت‌های پارلمانی می‌تواند زمینه‌ساز گسترش مناسبات و سفر مقامات ارشد دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر باشد.

وی افزود: ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی ازجمله نیجر قائل نیستیم و دو کشور ظرفیت‌های متنوعی برای افزایش مناسبات دارند.

وزیر امور خارجه بر فعال کردن کمیسیون اقتصادی مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

احمدو ال حمدو، رئیس گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران در پارلمان نیجر، نیز در این دیدار با سودمند خواندن دیدارها و مذاکرات خود در مجلس شورای اسلامی، بر تمایل کشورهای آفریقایی به توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی یکی از اهداف سفر گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران در پارلمان نیجر به ایران را بررسی زمینه‌های توسعه مناسبات میان دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، راه‌های جدید گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها فراهم شود.

به گزارش ایمنا، نمایندگان عضو گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران در پارلمان نیجر که به سرپرستی «احمدو ال حمدو» به ایران سفر کرده‌اند روز سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 642944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.