از کشف جسد مثله‌شده یک زن تا قتل نوزاد توسط پدر برای فروش اعضا

کشف جسد مثله‌شده یک زن، قتل نوزاد توسط پدر برای فروش اعضا، قتل زن باردار با شلیک گلوله، قتل پسرعمو با چاقو و دستگیری اعضای باند هشت‌نفره گروگان‌گیری را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حکم قصاص مرد جوان که همسرش را کشته و جسد مثله‌شده وی را در بیابان‌های سمنان دفن کرده بود، در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد تا وی در یک قدمی چوبه دار قرار گیرد.

رسیدگی به این پرونده از بهمن سال ۹۹ به‌دنبال ناپدید شدن زن ۲۵ساله‌ای به نام ساناز آغاز شد. شوهر ۳۰ساله وی به نام مهرداد که به کلانتری پاکدشت رفته بود به ماموران گفت: همسرم صبح برای خرید از خانه بیرون رفت و من هم مثل همیشه به محل کار رفتم، اما هرچه با موبایلش تماس گرفتم کسی پاسخ نداد. من نگران او شده بودم، اما فکر کردم عصر به خانه بازمی‌گردد. عصر وقتی به خانه برگشتم، متوجه شدم همسرم به خانه نیامده است. من نگران او هستم و می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد.

با این شکایت، تلاش برای افشای راز ناپدید شدن زن جوان آغاز شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، مهرداد بار دیگر به پلیس آگاهی رفت و گفت در خانه دست‌نوشته‌ای پیدا کرده که نشان می‌دهد همسرش دست به خودکشی زده است. مهرداد گفت: من و همسرم پنج سال است که با هم زندگی می‌کنیم و هیچ اختلافی با هم نداریم. من امروز وقتی خانه را می‌گشتم با دست‌خط همسرم روبه‌رو شدم که در آن نوشته بود قصد دارد خود را بکشد. به همین خاطر مطمئنم همسرم به استقبال مرگ رفته است.

ماموران پلیس به بررسی دست‌نوشته پرداختند، اما تناقض‌گویی‌های مهرداد شک پلیس را برانگیخت و وی به‌عنوان متهم بازداشت شد. مرد جوان وقتی فهمید سناریوی دروغینش رنگ باخته است، در بازجویی‌های بعدی پرده از جنایت خانوادگی برداشت و به قتل همسرش اعتراف کرد.

وی گفت: من و همسرم از همان ابتدای زندگی مشترک با هم مشکل داشتیم. با به‌دنیا آمدن دخترمان هم اختلاف میان ما بدتر شد. همسرم همیشه به من بی‌توجه بود و من گمان می‌کردم او به من خیانت می‌کند و به همین خاطر به من بی‌توجه است. چند بار در این زمینه با او صحبت کردم، اما با بی‌اعتنایی پاسخم را می‌داد.

فکر خیانت همسرم رهایم نمی‌کرد تا اینکه آخرین بار وقتی دختر چهارساله‌مان در اتاق خواب بود، با همسرم درگیر شدم و در اوج خشم او را خفه کردم. من که ترسیده بودم و نمی‌دانستم با جسد چه کنم، آن را در حمام خانه مثله و در هشت کیسه مشکی بزرگ جاساز کردم. سپس جسد مثله‌شده را با ماشینم به بیابان‌های سمنان بودم و آنجا دفن کردم. من در بین راه تصمیم گرفتم با نوشتن یک دست‌نوشته پلیس را گمراه کنم تا همه فکر کنند همسرم خودکشی کرده است.

به‌دنبال اعتراف‌های این مرد و بازسازی صحنه جرم برای وی کیفرخواست صادر و پرونده جنایت خانوادگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاد شد و وی از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه، پدر و مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند و سپس متهم به دفاع پرداخت و گفت: من نمی‌خواستم همسرم را بکشم، اما رفتارهایش باعث شد عصبانی شوم. من مدتی بود به رفتارهای او مشکوک شده بودم و او داشت کارهای اشتباهی انجام می‌داد. آخرین بار وقتی سر همین موضوع با هم بحث کردیم اشتباهش را گردن نگرفت و به همین خاطر از شدت عصبانیت کنترلم را از دست دادم و او را خفه کردم. من پشیمانم، اما می‌دانم کار از کار گذشته و پشیمانی بی‌فایده است. من شرمنده خانواده همسرم هستم و درخواست بخشش دارم.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، مرد بدبین را به قصاص و پرداخت دیه به‌خاطر جنایت بر میت محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد و به این ترتیب مهرداد در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

قتل نوزاد توسط پدر برای فروش اعضا

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده قتل نوزاد ۱۹ماهه به پلیس آگاهی استان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار اداره مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که یک پدر سنگدل با خوراندن متادون به کودک ۱۹ماهه خود او را به حالت بیهوشی درآورده و پس از انتقال او به بیمارستان قصد فروش اعضای بدن او را داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: پس از انتقال جسد این طفل به پزشکی قانونی و مشخص شدن علت مرگ او، ضمن آشکار شدن هدف شوم این پدر سنگدل، شناسایی مخفیگاه او در دستورکار پلیس قرار گرفت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی به قتل فرزند ۱۹ساله خود اعتراف کرد، گفت: با تکمیل پرونده متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

قتل زن باردار با شلیک گلوله

رسیدگی به پرونده قتل زن باردار جوان در خیابان دیباجی ساعت ۱۰ صبح امروز در دستورکار محمدجواد شفیعی، بازپرس کشیک قتل پایتخت، قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد ساعتی قبل از کشف جسد توسط سرایدار خانه، همسر زن جوان با مرد سرایدار تماس گرفته و اعلام کرده که حال همسرش خوب نیست و از وی تقاضای کمک کرده است، اما زمانی که سرایدار برای کمک به زن وارد آپارتمان شده با جسد او که به ضرب گلوله از پای درآمده بود مواجه شده است.

این ماجرای هولناک به همین جا ختم نشد و ساعتی بعد کشف پیکر نیمه‌جان برادرشوهر ۶۰ساله مقتول در خیابان باهنر نیز به ماموران پلیس گزارش داده شد. تحقیقات ابتدایی و بازبینی دوربین‌های مداربسته حکایت از آن داشت که شوهر زن باردار پس از شلیک به سر او، با انگیزه نامعلومی سراغ برادر خود رفته و در خیابان او را نیز هدف شلیک گلوله قرار داده است.

متهم سپس با خودروی ۲۰۷ خود از روی برادرش عبور کرده و از مهلکه به مکان نامعلومی گریخته بود. در حال حاضر، وضعیت جسمانی برادر متهم به قتل وخیم گزارش شده و با دستور بازپرس پرونده، تحقیقات برای یافتن ردی از عامل جنایت در دستورکار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

قتل پسرعمو با چاقو

سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: ساعت ۲۳ روز بیست‌ونهم بهمن امسال برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل واقع در آدرس شهرستان سلماس و انتقال مقتول به بیمارستان، گروهی از عوامل پلیس آگاهی به بیمارستان اعزام شدند و رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا، ضمن تن‌پیمایی اولیه از جسد در سردخانه بیمارستان که با اصابت ضربات چاقو به قفسه سینه و کتف فوت کرده بود، تحقیقات برای شناسایی قاتل آغاز و در تحقیقات اولیه کارآگاهان جنایی مشخص شد مقتول با پسرعموی خود به‌علت اختلافات قبلی در زمینه مشکلات مالی درگیر شده و توسط پسرعمو به هویت معلوم با استفاده از چاقو به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: به‌علت حساسیت موضوع، دستگیری متهمان به‌صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و با به‌کارگیری روش‌های نوین کشف جرم و پس از تلاش‌های مستمر در کمتر از چهار ساعت قاتل فراری دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد. متهم اصلی در ابتدا با وجود انکار جرم ارتکابی خود، در مواجهه با دلایل و مدارک کافی به جرم ارتکابی به انگیزه اختلافات مالی معترف شد.

دستگیری اعضای باند هشت‌نفره گروگان‌گیری

سرهنگ بیژن جنتی، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی البرز، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ربودن یکی از شهروندان توسط افراد ناشناس در منطقه کمال‌شهر شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستورکار کلانتری ۲۴ کمال‌شهر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی محل نگهداری گروگان در شهر کرج را شناسایی کردند و پس از اخذ دستور قضایی، یک تیم عملیاتی وارد مخفیگاه گروگان‌گیران شد و هشت نفر را دستگیر کرد. شهروند گرفتار در چنگال گروگان‌گیران توسط ماموران رها شد و برابر اطلاعات اولیه انگیزه متهمان از انجام این اقدام، اختلاف حساب بوده است.

کد خبر 642935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.