اضافه‌شدن ۴۶ هزار تخت به ظرفیت گردشگری استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان از آماده‌شدن ۴۶ هزار تخت در استان و کاشان برای مسافران و میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با وجود چندین سال کرونایی، امسال از بیست‌وپنجم اسفندماه شاهد ورود گردشگران بیشتری به منطقه باشیم.

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از سال آینده سهم خانه‌های تاریخی و باغ فین کاشان از عایدی فروش بلیت بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاشان، ویترین استان اصفهان محسوب می‌شود افزود: سعی شده است با افزایش سهم گردشگری این شهر در تعمیرات و مرمت بافت تاریخی به‌ویژه باغ فین در جذب گردشگر بیشتر موفق عمل شود، به همین جهت در نگهداری از این میراث گران‌بها کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان از آماده شدن ۴۶ هزار تخت در استان و کاشان برای مسافران و میهمانان نوروزی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با وجود چندین سال کرونایی، امسال از بیست‌وپنجم اسفندماه شاهد ورود گردشگران بیشتر به منطقه باشیم.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی در استان برای ارائه خدمات بهتر به میهمانان نوروزی در حال انجام است و امر مهم گردشگری هماهنگی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

ایزدی افزود: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی شامل معرفی اقوام، آداب و رسوم، پوشاک، میراث ارزشمند ناملموس و خوراک در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود تا برای مسافران علاوه بر جذابیت شادی لازم نیز به وجود آید.

وی گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی، بهره‌گیری از توان تشکل‌های خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد، استقرار راهنمایان مجوزدار در اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه پایگاه‌های میراث فرهنگی در محل آثار تاریخی مهم و معرفی و شناسایی آثار و جاذبه‌های گردشگری استان ازجمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان افزود: مدارس، مساجد و حسینیه‌های سطح استان با همکاری آموزش‌وپرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز نیز آمادگی لازم را برای حضور گردشگران دارند.

کاشان؛ نامزد شهر جهانی نساجی سنتی

وی با اشاره به نامزدی کاشان برای شهر جهانی نساجی گفت: افزون بر یک‌هزار نفر در ۵۰ رشته گوناگون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با دریافت مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرها و روستاهای این شهرستان فعالیت دارند که در ۱۰ سال گذشته، موفق به دریافت ۴۹ نشان ملی و بین‌المللی صنایع‌دستی شدند.

ایزدی افزود: هم‌اکنون ۱۲ رشته اصالت یونسکو و ۳۳ رشته نشان ملی و مرغوبیت صنایع‌دستی کشور در کاشان وجود دارد که از این تعداد، ۳۲ نشان در رشته‌های مرتبط با نساجی است.

وی تصریح کرد: تعداد ۲۰۰ هنرمند فعال در زمینه نساجی سنتی با ۱۰۵ دستگاه شعربافی، پنج دستگاه مخمل‌بافی و یک چادرشب در زنده ماندن هنر اصیل نساجی شهرستان کاشان تلاش می‌کنند.

کد خبر 642903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.