اهتمام برای خدمت‌رسانی به هنرمندان باید پیوسته باشد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بر این باوریم که اهتمام برای خدمت‌رسانی به هنرمندان باید پیوسته باشد و باید بیش از گذشته به اهالی هنر توجه کرد.

به گزارش ایمنا، سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، در جشن گرم و صمیمی هنرمندان کشور، اظهار کرد: تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت در سال ۹۱ در دولت دهم، اقدامی ابتکاری در بزرگداشت یک عمر فعالیت هنری خدمات ارزشمند هنرمندان کشور بود.

وی افزود: هنرمندان متعهد و دلسوز بر گردن ما حق دارند و ما بر این باوریم که اهتمام برای خدمت‌رسانی به آن‌ها باید پیوسته باشد و باید بیش از گذشته به اهالی هنر توجه کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه پیشکسوتان از تجربه گران‌سنگی برخوردارند و افزایش سن به معنای تعطیلی کار و فعالیت و تولید اثر نیست، تصریح کرد: بسیاری از نویسندگان و هنرمندان کارهای اصلی خود را پس از بازنشستگی انجام دادند؛ همچنان که امام (ره) در ۷۶سالگی انقلاب را به پیروزی رساند و در دهه ۸۰ عمر خویش اقدامات اساسی و ماندگاری انجام داد.

وی انتقال تجربیات ارزشمند گذشتگان به نسل جوان و نوجوان را حائز اهمیت دانست و گفت: نبی مکرم اسلام با تاکید بر ضرورت تکریم بزرگان و پیشکسوتان می‌فرمایند: «اگر به بزرگ‌ترها احترام بگذارید و آن‌ها را تجلیل کنید، در روز قیامت رفیق و همراه من خواهید بود». بنابراین امروزه باید این‌گونه آموزه‌های الهی و فطری را به نسل جوان و نوجوان یادآور شویم.

حسینی با اشاره به ابتکار تشکیل موسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان مسئولیت وزارت ارشاد، آن را اقدامی ضروری و سازگار با فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی برای تجلیل از خدمات هنرمندان عزیز توصیف کرد و گفت: باید از اندیشه و تجربیات بزرگان و پیشکسوتان به‌خوبی استفاده کنیم و این موسسه، محلی برای دوستداران هنر، هنرجویان و مسئولان کشور است که باید از تجربیات و اندیشه‌های آن‌ها بهره گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 642897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.