نقش مدارس در توسعه صنایع فضایی کشور

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در توسعه صنایع به‌خصوص صنعت هوافضا، موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به صورت جدی بر گسترش آن تمرکز داشته‌باشیم، فعالیت‌هایی است که در مدارس شکل می‌گیرد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش مسائل مختلف در دستاوردهای حوزه هوافضا، اظهار کرد: زمانی که به پیشرفت‌های عظیم بشر در صنایع مختلف نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که موضوع مهمی در شکل‌گیری این دستاوردها نقش دارد.

وی افزود: در توسعه صنایع به‌خصوص صنعت هوافضا، موضوعی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به صورت جدی بر گسترش آن تمرکز داشته‌باشیم، فعالیت‌هایی است که در مدارس شکل می‌گیرد.

این پژوهشگر علوم فضایی با اشاره به فعالیت‌های مدارس ایران در حوزه صنایع فضایی ادامه داد: هنگامی که به مدارس و مراکز آموزشی کشور نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در مدارس و دانشگاه‌های انجمن‌های نجومی و فضایی بسیاری شکل گرفته است.

وی تاکید می‌کند: امروزه مسابقات دانش‌آموزی کشور و ملی در حوزه فناوری‌های فضایی جایگاه ویژه‌ای در بین جامعه ایران پیدا کرده است و در این حوزه جوایز مفیدی به ایده‌پردازان صنایع فضایی نیز اهدا می‌شود.

مرادی در رابطه با اهمیت برگزاری مسابقات و نقش فعالیت مدارس در توسعه صنایع فضایی گفت: امروزه مسابقات حوزه نجوم و هوافضا در تمام مقاطع تحصیلی مورد توجه جامعه قرار گرفته که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: درواقع تمام این مسائل نشان می‌دهد که جامعه کنونی کشور در مسیر صحیحی برای توسعه صنایع فضایی قرار گرفته و در حال پیشرفت است.

کد خبر 642895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.