لزوم توجه به افزایش ایمنی بازارهای اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمام واحدهای تجاری سطح استان نه‌تنها باید بیمه حوادث و آتش‌سوزی باشند، بلکه باید برای استقرار تجهیزات اطفای حریق و دریافت استعلام از آتش‌نشانی با هدف ایمن بودن اقدام کنند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وقوع دو مورد حریق در شهر اصفهان طی دو روز گذشته، اظهار کرد: آتش‌سوزی پاساژ آزادی واقع در چهارباغ عباسی اصفهان یکی از حوادث اخیر به‌شمار می‌آید که این حادثه در طبقه زیرزمین این مجموعه تجاری به‌وقوع پیوست و باعث آسیب دیدن بیش از ۲۷ واحد تجاری شد.

وی افزود: در آتش‌سوزی پاساژ آزادی، ۲۵ نفر مجروح شدند که از این تعداد، ۱۳ نفر سرپایی مداوا شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جلسه مدیریت بحران تشکیل و مقرر شد که اتاق اصناف به‌طور ویژه برای اطلاع‌رسانی مبنی بر رعایت اصول ایمنی و همچنین استقرار تجهیزات اطفای حریق به تمام صنوف و واحدهای تجاری اقدام کند.

وی ادامه داد: رفع نقاط پرحادثه و نواقصی که شناسایی شده در اسرع وقت از دیگر مباحثی بود که بر آن تاکید شد. همچنین مقرر شد سازمان آتش‌نشانی با همکاری بخش‌های دیگر و شهرداری بازدید ویژه‌ای از تمام اماکن و مجتمع‌های تجاری‌ای که در بازار اصفهان قرار دارند داشته باشد و تدابیر لازم ازجمله اطلاع‌رسانی برای رفع خطر اندیشیده شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: تمام واحدهای تجاری سطح استان نه‌تنها باید بیمه حوادث و آتش‌سوزی باشند، بلکه نیاز است برای استقرار تجهیزات اطفای حریق و دریافت استعلام از آتش‌نشانی با هدف ایمن بودن اقدام کنند.

وی گفت: به تمام واحدهای تجاری، ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی ابلاغ شده است که باید استانداردهای لازم را در آسانسورها رعایت و برای دریافت گواهی‌های یک‌ساله آسانسور از اداره استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: حادثه دیگر آتش‌سوزی در مجتمع سپهر بود. ساختمانی در طبقه هفتم این مجتمع دچار حریق شده بود و آتش‌نشانان با حضور در صحنه و استفاده از نردبان بلندمرتبه آتش را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه چهار نفر مجروح شدند، تصریح کرد: پس از بررسی زوایای حادثه مقرر شد در اسرع وقت الزامات ایمنی ساختمان‌ها توسط آتش‌نشانی دوباره به مالکان ابلاغ شود و در راستای رفع نواقص این ساختمان‌ها اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

کد خبر 642890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.