برگزاری جلسات پیوسته دستمزد ۱۴۰۲ از هفته آینده

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری جلسات پیوسته دستمزد ۱۴۰۲ از هفته آینده خبر داد و گفت: موکول شدن تعیین دستمزد به بعد از عید را بعید می‌دانم و به جامعه کارگری اطمینان می‌دهم که هر عددی از سبد معیشت استخراج شود، کارگران زیان نخواهند کرد.

به گزارش ایمنا، هادی ابوی با تشریح جزئیات نشست امروز _ سه‌شنبه دوم اسفند _ نمایندگان گروه کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در جلسه امروز که با حضور وزیر کار و معاون روابط کار برگزار شد، نمایندگان سه تشکل بزرگ کارگری کانون عالی شوراهای اسلامی کار، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران و مجمع عالی نمایندگان کارگران شرکت داشتند و در قالب یک نشست هم‌اندیشی، مطالبات و دغدغه‌های جریان کارگری مطرح شد.

وی افزود: وزیر کار تاکید داشت که به‌عنوان وزیر جامعه کار و کارگر باید ارتباط بیشتری با گروه کارگری داشته باشد و در جریان خواسته‌ها و مطالبات کارگران قرار گیرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه مباحث مربوط به حوزه بازنشستگان و کارگران در جلسه امروز به‌طور شفاف مطرح شد، ادامه داد: در این جلسه، درخواست کردیم که رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری هرچه سریع‌تر تعیین شود و تاکید کردیم که اگرچه دستمزد ۱۴۰۱ افزایش ۵۷درصدی داشت، اما به‌دلیل اجرای جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی تاثیر خود را از دست داد و شیرینی این افزایش به کام کارگران تلخ شد.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های سبد معیشت کارگران گفت: یکی از مباحثی که در نشست امروز با وزیر کار مطرح شد، تغییر قیمت کالاها و افزایش هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری بود. سال گذشته وقتی سبد معیشت را می‌بستیم هر کیسه برنج (هندی) که به قیمت دولتی توزیع می‌شد، ۱۷۰ هزار تومان بود و هم‌اکنون به ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته و دو برابر شده است.

ابوی از برگزاری جلسات پیوسته دستمزد ۱۴۰۲ از هفته آینده خبر داد و گفت: موکول شدن تعیین دستمزد به بعد از عید را بعید می‌دانم و به جامعه کارگری اطمینان می‌دهم که هر عددی از سبد معیشت استخراج شود، کارگران زیان نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: درصددیم سبد معیشت کارگران هرچه سریع‌تر مشخص شود و هر عددی که از سبد معیشت استخراج شد، به جامعه کارگری اطمینان می‌دهیم که کارگران زیان نخواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 642889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.